Най-бляскавите звезди на Боливуд се събраха в хотел Venetian Macau за индийските кино-награди „Оскар“. Тази година се отбелязват 100 години от началото на киноиндустрията.
„В Индия имаме много богата култура. На нашите религиозни церемонии винаги има танци и песни. Това силно отличава Боливуд от всяко друго кино по света“, разказват актьорите.
Страната обаче е на едва на осмо място в света по бокс-офис продажби, въпреки че е най-големият пазар, сочат данни на Според Pricewaterhouse Coopers. Средният индийски зрител гледа 1,7 филма на година, а американският – четири.
За разлика от Холивуд, където билетите са по-скъпи, произвеждат се повече 3D филми и се организират успешни кампании в социалните медии, за да се привлича публика, Индия все още се учи как да осребри славата си.
Един от всеки шест души на планетата гледа индийски филми. Това е много – да не бъдем прекалено алчни. Но колкото повече, толкова по-добре. Ще се радваме да разпространим нашето кино до колкото може повече хора.
Pricewaterhouse Coopers очаква индийската киноиндустрия да нарасне с 63% от 1.6 милиарда долара през 2011 г. до почти 2.6 милиарда през 2016 г. Очаква се, че индийският бокс-офис ще надмине Великобритания и Австралия през следващите няколко години.