Германската авиокомпания Lufthansa бе обявена за най-добър авиопревозвач на годината в България – този приз й присъдиха клиенти и професионалисти в онлайн гласуване през декември.
Голямата награда на Sky Awards 2017 бе връчена на Александър Толвет, регионален мениджър на Луфтханза за България, Македония, Албания и Косово в хотел Маринела на 7 декември.
Награди бяха присъдени в 6 категории.
За най-добра авиокомпания на средни маршрути сред 23 други бе избрана България ер.
За най-добра авиокомпания на дълги маршрути сред 16 авиокомпании бе избрана Lufthansa.
Призът за лоукост превозвач бе връчен на WizzAir, избран сред 5 авиокомпании в категорията.
С наградата Sky Offline бе отличена Emirates.
Любима авиокомпания в България според вота на потребителите е WizzAir.
Turkish Airlines получи приза Sky Friend в конкуренция с 23 други авиокомпании.
USIT Colors бе избран за Sky Agent на IATA.
За Sky Awards са гласували 3026 пътници от 129 населени места в България и 8 страни в чужбина.
Изтеглен чрез жребий на място участник в онлайн гласуването получи безплатен билет от Turkish Airlines. Друг участник, изтеглен също чрез жребий спечели почивка в хотел по избор от веригата Виктория Груп.
Вижте кадрите от церемонията на 7 декември.
„Особено за Европа нещата се променят в добра посока”, каза директорът на APG Network Фредерик Депрео, специален гост на тържествената церемония по връчване на наградите.
IATA прогнозира за 2017 около 38 милиарда евро печалба за авиокомпаниите.
"Авиоиндустрията се възстановява, но трябва да бъдем внимателни, защото е много чувствителна. Хората, ръководещи авиоиндустрията трябва да обърнат внимание на клиентите и продукта, когато ръководят бизнеса”, каза Депрео.
Авиационната индустрия се модернизира, обявиха участниците в конференцията Sky Forum, част от програмата на Sky Day, Международният ден на гражданската авиация.
„Светът върви към модернизация и индустрията трябва да следва тенденцията”, каза Емили Биргенстаф, директор APG DS&APG Airlines, участник във форума.
Sky Day, Skay Forum и Sky Awards се организира от APG Bulgaria, с подкрепата на Международна асоциация за въздушен транспорт /IATA - International Air Transport Association/.
Целта е да се обединят авиационния и туристическия бранш, за решаване на задачите на цялата общност, която съставляват – туристически агенции, авиопревозвачи, резервационни системи и компании, предоставящи информационно-логистични услуги, международни организации.
„Това е високоинтелигентен труд, който заслужава и признанието на обществото”, каза Огнян Благоев, директор на APG Bulgaria.
„Ние започнахме с награждаване на авиокомпании. Тази година, благодарение на водещи специалисти в авиацията надградихме със Sky Forum”.
Това е първи подобен форум, провеждан в България досега.
„Това не е форум, който да реши кардинален проблем. А среща на хора, професионалисти, чиято цел е да са заедно и да започнат да мислят заедно за реалните предизвикателства”, каза Вержиния Лазарова, мениджър Продажби в APG Bulgaria.
По време на Sky Forum азербайджанската нискоразходна авиокомпания Buta Airways обяви старта на редовни полети до София от януари 2018.
В момента туристическият обмен между двете страни страда от дисбаланс, много повече туристи от Азербайджан са посетили България, отколкото български туристи – Азербайджан.
„Ще работим за премахване на този дисбаланс”, каза Джамил Манизаде, директор на Buta Airways. „Да станем мост за българските туристи към Азербайджан”.
Определено интересът на Азербайджан към българския пазар ще расте, каза още Манизаде.
Поведението на хората, които пътуват се промени, хората много повече пътуват самостоятелно, вместо в организирана група, с посредничеството на туристическа агенция, както преди.
„Въпреки че трафикът се увеличи, няма особени промени в динамиката на BSP бизнеса в Румъния”, каза смята Дорин Иваску, член на УС на APG Network и собственик на Regional Air Services Румъния.
„Лоукостът взе доста бизнес и хората наистина купуват директно. Но става все по-сложно като продукт, трябва да знаете какво и кога трябва да купите отделно – като услуги, без които не можете. Така някои хора се връщат към агенциите и питат какво да правят. Дори и традиционните авиокомпании се променят и продават услуги поотделно и освен това определени цени ви дават определени права”.
Bulgaria ON AIR бе един от медийните партньори на Sky Awards и екипът на Авиошоу проследи всички срещи по време на мащабното събитие. Гледайте всички интервюта, направени от Александър Богоявленски в предаването в неделя от 16:30.