България атакува азиатския пазар на храни с помощта на италиански компании

Страната ни произвежда специфични продукти с високо качество, които могат да бъдат реализирани на глобално ниво, смятат в икономическото министерство

10.09.2015 | 16:02 Редактор:
България атакува азиатския пазар на храни с помощта на италиански компании
България атакува азиатския пазар на храни с помощта на италиански компании

България работи активно за повишаване на конкурентоспособността и излизането на трети пазари, сред които и на азиатските. Това е коментирал заместник-министърът на икономиката Любен Петров по време на посещение в бизнес форум в Парма, предава Investor.bg.

Подобни перспективни пазари дават възможност за сътрудничество между български и италиански компании, работищи в сферата на хранително-вкусовата промишленост, смята министърът, цитиран от пресцентъра на Министерството на икономиката.

По време на форума Петров е изтъкнал, че в България се произвеждат специфични продукти с високо качество, които могат да бъдат развивани в сътрудничество и да бъдат реализирани успешно на глобално ниво.

Посланикът на България в Италия Марин Райков, който също е взел участие в разговорите между българския и италианския бизнес, е посочил, че регионът на Парма предоставя добра база за сътрудничество. Хранително-вкусовата индустрия заема дял от 38% от целия промишлен оборот на провинцията. Близо 1 200 компании осигуряват заетост на повече от 15 хил. души.

Над 600 пък са компаниите в региона, които произвеждат необходимото оборудване за преработване и пакетиране на хранителните продукти. Основната сила на региона е в преработката на мляко и млечни продукти и консервираните храни, е допълнил още Райков.

Той е призовал компаниите от Парма да дойдат и да инвестират у нас заради ниския плосък данък от 10%, квалифицираната работна ръка, политическата стабилност и осигурените пазари. Докато в Италия данъците достигат 57%, са допълнили представители на Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия.

От ведомството, подпомагащо дейността на малкия и средния бизнес у нас, припомнят, че икономическото министерство е издало 7 инвеститорски сертификата на италиански компании. Стойността на вложенията надхвърля 1,3 млрд. евро, като са разкрити нови 700 работни места.