Чуждестранни автомобилни компании попаднаха под ударите на контролираната от правителството централна телевизия в Китай, CCTV.
Производители и дилъри бяха във фокуса на вниманието в неделя, 15 март 2015 в предаване, посветено на правата на потребителите, където бяха отправени обвинения за високи цени и качество.
В предаването на CCTV бе съобщено, че Jaguar land Rover на Tata Motors, продава в Китай някои модели с проблеми в скоростната кутия.
На сайта си телевизията обвинява VW в отказ да признае дефекти в качеството, твърдейки, че много собственици на Sagitar седан се оплакват от проблеми.
Медиата твърди, че дилърствата на Mercedes-Benz на Daimler, VW и Nissan Motors вземат прекалено скъпо на клиентите за услугите в Китай, в някои случаи дори двойно.
Nissan съобщи, че приоритизира връзката с клиентите с в Китай и започва разследване.
Говорител на VW каза, че компанията следи дилърите си и полага усилия да подобри преживяването на клиентите.
Land Rover се извини в изявление и каза, че през януари е започнал пускането на ъпдейти на софтуера на скоростната кутия, което продължава.
Говорител на Daimler в Китай съобщи на 16 март, че компанията разследва случая и че такива практики говорят за "безотговорно поведение" към бранда.
CCTV направи обвиненията в Световния ден за защита правата на потребителите, който е малко познат на Запад, съобщава WSJ.
Предаването на телевизията се нарича 315.
Коментар от Хонконг на Стивън Енгъл от Bloomberg TV
CCTV е държавна медиа. Всичко е предварително подготвено.
Това, което премиерът Ли ще каже всяка година на пресконференцията е това, което ще каже на пресконференцията.
Няма значение какво са го питали, защото думите му са написани предварително.
Същото е и тук с това потребителско шоу.
То се излъчва всяка година. Нарича се 315. Идва от март 2015.
Правителството си има своите забележки срещу някои компании, които представя в това проучване.
Преди няколко години беше Apple. Две седмици бяха разкъсвани в медиите, преди най-накрая Тим Кук да излезе и да се извини за всички проблеми.
Тази година пак има нарочени компании. Един анализатор казва, че това е като "да откриеш името си в списъка на забравените от Дядо Коледа".
Но по-зле.
Защото това нанася щети на репутацията и потенциални правни и наказателни последици, както и глоби.
Тези компании знаят ли предварително, че са там?
Ами да, ако имаш добри връзки с правителството в Китай. Само тогава.
Това е друга история.
Да говорим за секторите, които бяха включени.
Автомобилната индустрия - VW. Те вече се извиниха за всякакви неудобства, причинени на потребителите. Казаха, че правят одит на работата на дилърите си.
Обвиненията на CCTV срещу автоиндустрията бяха, че дилърите като Dongfeng Nissan, VW и Daimler са преувеличили проблемите с някои автомобили и след това са поискали повече пари за елементарни проблеми. Това казва проучването.
Dongfeng гледа на обвиненията много сериозно.
Daimler не коментират, а Jaguar, които също са в списъка, отказват да признаят - според CCTV, че има някакви проблеми със скоростната кутия в техния SUV.
И други индустрии са включени в списъка.