Лот 4 на АМ "Струма" трябва да бъде завършен до 31 юли в рамките на разполагаемия бюджет, предвижда подписаният на 23
Лот 4 на АМ "Струма" трябва да бъде завършен до 31 юли в рамките на разполагаемия бюджет, предвижда подписаният на 23
декември миналата година анекс към строителния договор. Това заяви по време на парламентарния контрол министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова, предава БТА.
В момента изпълнението на обекта е едва 56 процента, посочи още министърът.
За да се изведе максимално бързо трафикът от малките населени места във връзка с ремонта, се предвижда и предварително пускане на една от летните на магистралата, докато се довърши втората, за да се минимизират щетите, натоварването и тежките катастрофи. Министърът отбеляза, че пътищата, които сега се използват за обходи, са третокласни и не са предвидени за такъв натоварен трафик.
„След въвеждането в експлоатация на магистралата - надявам се най-късно на 1 август, да бъдат извършени необходимите ремонтни дейности и по третокласните пътища, които бяха и ще продължат да бъдат повреждани“, допълни Павлова.
По думите й АМ "Хемус" е основен приоритет за правителството, въпреки че за изграждането й в пълнота няма на сто процента осигурен финансов ресурс. В рамките на парламентарния контрол министърът на регионалното развитие и благоустройството припомни, че на 9 януари е обявена тръжната процедура за избор на изпълнител за изграждането на първия етап от общо 255 км - 60 километра от участъка от Ябланица - до разклона Плевен - Ловеч.
Министърът изрази надежда до лятото на тази година, ако няма обжалване по процедурата, да бъде избран изпълнител и да започне строителството на първите 60 километра.
Паралелно с това ще бъде довършен и участъкът Шумен - Белокопитово. По този обект министърът информира, че вече няма неразплатени дейности.
За оставащото направление от 195 километра няма осигурено финансиране за строителството, но продължава работата по проектирането, дейностите по ОВОС, по техническия проект и парцеларния план, каза министърът. Работи се за осигуряване на финансирането и се преговаря с международни финансови институции - основно Световна банка и Европейска инвестиционна банка. За оставащите километри има готовност за обявяване на тръжни процедури при налично финансиране още през лятото на тази година, заяви министърът.
Като цяло за изграждането на оставащите участъци от направлението София - Видин извън двата обхода (на Враца и Монтана), които са в изпълнение, общата необходима стойност е 970 млн.лева, каза в отговор на друг депутатски въпрос по време на парламентарния контрол министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова. За тази сума няма осигурено финансиране в държавния бюджет и по новата оперативна програма "Транспорт", защото в нея бюджетът за пътища е силно ограничен, отбеляза министърът.
Тя посочи, че този проект е подаден за финансиране по плана "Юнкер".
Дори и тази опция да не може да се реализира, ние сме предвидили още една алтернатива - да се търси финансиране по линия на бъдещата програма "Транзитни пътища 6", която се договаря с Европейската инвестиционна банка, като договорът може да бъде сключен през 2016 г., заяви министърът.