Анализ на ритейл сектора през 2015 от Чарлз Алън от Bloomberg Intelligence.
Коледа 2014 бе найлошата за британския ритейл от 2008. Това показват последните данни от британския ритейл консорциум /British Retail Consortium/. Каква ще бъде 2015? Чарлз Алън говори с Анна Едуардс, Манъс Крани и Марк Бартън в предаването на Bloomberg "Countdown." (Source: Bloomberg)
Sainsbury е на 11-годишно дъно. Tesco спира капиталовите разходи и преразглежда стратегията си. Какво става в магазините? Прилича ми на 80-те: големи кутии и малки кутии, големи магазини и малки магазини. Каква е стратегията?
В момента малките магазини са напред, особено при хранителните стоки. По няколко причини:
Първо, ако сте потребител, влизате в малкия магазин, където харчите по-малко и всеки иска да направи точно това в момента.
Второ, демографията работи по този начин. Хората по света остаряват. В Япония, която е най-възрастното общество в света го виждаме много ясно. По-старите хора нямат нужда да пазаруват толкова много. Те обичат малките магазини.
Ами видът на магазините? Ще имаме ли промени в много части на ритейл индустрията? Това е постоянна игра, нали?
Така е. Особено в по-модните райони. Виждаме го при хранителните стоки. Но и в облеклото. Виждаме как строят по-големи, по-добри централни магазини, за да дадат на хората причина да вдигнат глави от таблетите си.
Ще се отделите ли от таблета си, за да влезете в някой скучен магазин, който няма стока?
Ще влезете ли някъде, където е ново, променено, ремонтирано и има всичко? Да.
Как реагират доставчиците на различните промени в магазините?
Видяхме го ясно. Sebastien James го показва. Имаме възход на онлайн пазаруване. Интернет подронва цените. Това означава, че не само купувате там нещо за по-малко пари, но и имате склонност да купите най-евтиното, което се предлага.
Доставчиците са разочаровани от това.
Ако ще купите огънат телевизор, те искат да купите най-добрия. И едва когато отидете в магазина можете да видите защо трябва да платите допълнителните 300-400 паунда за него. Защото виждате какво може.
Смятам, че доставчиците искат много хората да купуват най-добрата технология.