Китайският интернет гигант Alibaba пласира успешно емисия облигации на стойност 8 милиарда долара на 20 ноември 2014, предаде Bloomberg. Средствата, набрани от продажбата на облигациите, ще бъдат използвани за изплащането на заем. Alibaba се възползва от ниските лихвени проценти на пазара, а поради големия интерес, постигнатата от инвеститорите доходност, не надхвърля доходността по облигациите на американски интернет компании.
Най-голяма част от набраните 8 милиарда долара идва от продажбата на облигации с падеж след 5 и след 10 години. Чрез тези инструменти Alibaba успя да набере 2,25 милиарда от общата сума. Надбавката в доходността на 5-годишните облигации на Alibaba спрямо американски държавни ценни книжа със същия матуритет беше 0,95%. Надбавката на 10-годишните облигации на компанията достигна 1,28% над лихвата по 10-годишните американски ДЦК. Останалата част от 8-те милиарда долара беше набрана чрез продажба на облигации с падеж след 3, 7 и 20 години.
Обемът на емисията нарежда Alibaba сред компаниите, набрали най-много средства чрез продажба на облигации през 2014. Само три компании са набрали повече средства чрез подобни дългови инструменти за годината – Apple(12 милиарда долара), Oracle(10 милиарда долара) и Petroleo Brasileiro (8,5 милиарда долара). Освен Alibaba по 8 милиарда от облигации набраха още Cisco и Walgreens Boots.
Корпоративните облигации, пласирани в световен мащаб през годината, вече са на стойност 3,8 трилиона долара и почти сигурно ще достигнат поне 4 трилиона долара до края на 2014.