BHP Billiton увеличава добивите на желязна руда

22.10.2014 | 16:50
BHP Billiton увеличава добивите на желязна руда
BHP Billiton увеличава добивите на желязна руда

"Става въпрос за най-голямата минна компания в света, която продължава да увеличава добивите на желязна руда, въпреки спада в цените.

Изпълнителният директор на BHP Андрю Макензи заяви, че компанията иска да постигне максимална полза от инфраструктурата, с която разполага в момента, и да понижи още своите производствени разходи.

Това означава, че добивите ще растат, въпреки че цените на желязната руда се понижиха с близо 40% от началото на годината.

Производството на BHP през третото тримесечие на годината се увеличават със 17% до малко над 57 милиона тона.

Голямата изненада обаче беше 25-процентния ръст в добива на коксови въглища, които са ключова суровина при производството на стомана.

Ето какви са резултатите и в другите сегменти - добивите на въглища за отопление падат с 3 процента, при медта също наблюдаваме разочароващо представяне - там производството намалява с цели 17 на сто.

Нефтодобивите обаче се увеличават с 4 процента до 67 милиона барела за тримесечието. Като цяло инвеститорите реагираха добре на данните за добива - акциите на BHP поскъпнаха с около процент и половина тази сутрин.

Вероятно една от най-позитивните новини за акционерите беше прогнозата за производството до края на 2015 година - очакванията са то да се повиши с 16 на сто, като основният двигател си остават ниските цени на желязната руда"

/Снимки: BHP Billiton/

Друг е въпросът дали светът наистина се нуждае от толкова много желязо. Но със сигурност има и хора, за които цената е атрактивна. Един от секторите, които печелят от това е корабната индустрия.

"Да, сега времената са добри за тези, които притежават големи кораби. Между другото тази тенденция остана някак си в сянката на срива в цената на желязото.

Дневната тарифа на най-големите товарни плавателни съдове, според Балтийската стокова борса в Лондон, се повишава с 38 процента.

Тези кораби транспортират по 160 000 тона желязна руда и в момента превозът им струва по 12 500 долара на ден.

Индикаторът Baltic Dry Index, който следи цените на тези услуги, се повиши с 12 на сто вчера, което е най-силното му дневно повишение от февруари 2009 насам.

И така желязната руда поевтинява, растежът на Китай се забавя, но все още има възможности за печалба и австралийските минни компании продължават да трупат запаси и да произвеждат на ниски цени“