(Обновена в 12:54)
Кабинетът отпуска 15 милиона лева на енергийното министерство за национална туристическа реклама. Част от парите ще отидат впоследствие и за извеждането на първи и втори блок на "Козлодуй".
Планираните дейности включват организация на националното участие в над 35 международни туристически изложения, кампании, организиране на журналистически и експедиентски турове, работни срещи и семинари, съобщи пресслужбата на кабинета. Още на днешното си заседание правителството ще възложи на финансовия министър Симеон Дянков да преведе парите.
Съвсем скоро ще започне и дейността на новия браншови съвет, който ще се заеме с визията на българския туризъм пред чужденците. Специалистите в сектора ще избират картички, клипове и брошури под зоркото око на ресорния министър Делян Добрев. Идеята за създаването на новото звено е породено от факта, че години наред туристическите материали, които се показват на международните форуми, не са разпознаваеми като български сред чужденците. Основните критики на бранша са, че в материалите, които популяризират националната реклама „няма нито черноморския плаж, нито Перперикон, нито Рила и Пирин.
Водещите послания в рекламната кампания на държавата за 2012 са: "България – модерна дестинация през четирите сезона" (за европейските пазари) и "Открий България" (за далечните – Азия, Америка, Близък и Среден изток).
Над 22 милиона лева са предвидените средства за туристическа реклама, съобщи бившият икономически министър Трайчо Трайков още в края на миналата година пред Националния съвет по туризъм. Парите са заложени от бюджета на енергийното министерство и по оперативна програма "Регионално развитие".