По-голяма защита на потребителите, специален сайт, информационен център и гореща телефонна линия обещаха от Комисията за финансов надзор на хората, които използват финансови услуги от небанковия сектор. Това съобщиха председателят на надзора Стоян Мавродиев и Антония Гинева, която е член на комисията.
На пресконференция те обявиха план, чрез който потребителите ще бъдат по-информирани и по-защитени, когато ползват услугите на застрахователи, пенсионни дружества, инвестиционни посредници или лизингови къщи.
Предвиждат се редица промени в действащото законодателство, които да улеснят достъпа до информацията, необходима на потребителите за вземане на правилно решение.
До края на годината трябва да бъде пуснат и специален сайт, в който потребители на инвестиционни, застрахователни и финансови услуги ще получават информация за тях. Допълнително ще заработи и телефонна линия за въпроси. Подаването на жалбите ще продължи да бъде както досега – с писмо или по електронната поща до комисията.
Антония Гинева, която отговаря за защитата на потребителите в надзора, обясни, че голяма част от жалбите досега са били в застраховането и са най-вече от хора, недоволни от изплатените им обезщетения.