Холдинг "Български държавни железници" е регистрирал 2.9 млн. лева загуби по време на стачката в края на миналата година. В продължение на 23 дни влаковете не се движеха в интервала между 8 и 16 часа, докато синдикати и ръководство преговаряха около колективните трудови договори.
В момента няма спорни моменти и предстои подписване на анекси към колективните трудови договори, които са свързани с дейността на локомотивните машинисти, съобщиха от дружеството за Bulgaria On Air. Ръководството се е ангажирало да изплаща допълнителни възнаграждения на машинистите до 1 юни 2012, а след това те ще бъдат заложени в специалната "Бонусна система".
Дъщерното дружество "БДЖ – Товарни превози” не е регистрирало загуби от стачката, а само среднодневно увеличение на разходите между 10 000 и 20 000 лева.
През 2012 г. ще продължи програмата по оптимизиране на персонала, разкриват още от холдинга. До края на март ще приключи освобождаването на първите 2000 служители по плана за 2011 година. Значителна част от тях са получили по шест работни заплати и са напуснали доброволно. Общо 1 200 железничари са приели да бъдат съкратени по чл. 331 от Кодекса на труда.
В момента е в ход допълнителна мярка за служителите, на които им предстои да се пенсионират през 2012. Предложението е да бъдат освободени от длъжност преди датата на пенсиониране срещу обезщетение в размер на до 8 брутни заплати в зависимост от натрупания стаж.
ПРИОРИТЕТИ
В БДЖ продължават работата по окончателното завършване на реализацията на основните пет мерки, обявени още преди началото на стачните действия. От 1 декември 2011 бяха повишени с 15% цените на бързите влакове със задължителна резервация, а от вчера (23 януари) са увеличени с 9% и цените на билетите за всички бързи и пътнически влакове.
Вече са продадени за скрап и около 800 вагона. За четвъртото тримесечие на 2011 са реализирани над 9 млн. лева приходи от продажби на неоперативни активи. Предстои продажбата на още около 600 вагона.
Агенцията за приватизация работи по приватизирането на „Товарни превози”. Очакванията са приватизацията да се случи през 2012 и да бъдат покрити съществена част от задълженията към кредиторите и облигационерите. Усилия ще бъдат насочени към „Пътнически превози”, тъй като целта е през тази година дружеството да не е на загуба.