Големите партии са по-близо до европейския начин на водене на предизборни кампании. Малките партии нямат опит и ресурс. За тях евроизборите са само начин да бъдат разпознати. Това коментира проф. Иванка Мавродиева в предаването „Денят он ер“ с водещ Милена Милотинова по повод на стартиралата предизборна кампания за Европейски парламент.
Като недостатък проф. Мародиева посочи, че според практиката предизборните щабове уточняват с медиите какво да се говори с кандидатите. По думите й това договаряне не е равностойно спрямо новите играчи на политическата сцена.
Популяризирането на идеите на кандидатите в социалните мрежи към момента не се ползва особено успешно и активно, стана ясно от думите на Мавродиева. Тя подчерта, че основно за целта се използва Facebook. Посланията обаче, не са ясно ориентирани към таргет групите, обобщи Мавродиева.
"Известни личности отправят послания само за увеличаване на избирателна активност, защото се счита, че ще се промени представителството в европарламента, както на политическите сили, така и на партийните листи", допълни още експертът по реторика.
Друга разлика между водената у нас кампания за евродепутати и тази в ЕС е свръзана с избора на време и място за представяне на политическите идеи в медиите. Проф. Мавродиева посочи, че за разлика от у нас в ЕС не се използват сутрешните блокове за политическа пропаганда. - "Има друго време отредено в медиите за изявата им", коментира експертът.
"Отчетността на евродепутатите и партиите за постигнатото в мандата им е по-застъпена на Запад, докато у нас е по-аморфна", заяви още професорът.
Гражданското общество трябва да изисква от евродепутатите да информират кой какво е свършил през мандата си.
Последната седмица преди вота ще бъде най-натоварена, категорична е Мавродиева.