Печалбата, регистрирана от втория най-голям автомобилен производител в Европа – Peugeout Citroen през първата половина на годината, е много добра. Peugeot измина много дълъг път от 2013 г. насам, когато компанията беше на ръба на фалита. Оттогава през 2014 г. беше подписано споразумение с китайски партньор – компанията Dongfeng. Дойде и нов главен изпълнителен директор – Карлос Таварес, който ограничи разходите, затвори фабрика в близост до Париж и замрази заплатите на служителите.
В резултат на тази стратегия оперативната печалба на Peugeot за първата половина на 2015 г. е доста добра и достига 1,42 милиарда евро, което е много над очакваното. Според компанията една трета от резултатите се дължат на добрата икономическа среда, а останалите на ограничаването на разходите.
Peugeot печели и от възстановяването в Европа. През юни например новорегистрираните автомобили от марката Peugeot, са били 13% - на второ място след Volkswagen. Разбира се все още има притеснения, свързани със забавянето в Китай. Като цяло доставките на автомобили на Peugeot за първата половина на годината нарастват с около 0,4%.
Не трябва да пропускаме иранския пазар. Иран беше вторият най-голям пазар за Peugeot, но компанията беше принудена да го напусне през 2012 г. заради санкциите. Сега обмислят да възстановят присъствието си в страната и това дава надежди на компанията. Плановете са да продават по 400 хиляди превозни средства в Иран годишно до 2025 г.
Каролин Конан, Bloomberg