След назначаването на нов главен изпълнителен директор в лицето на Кристоф Мюлер, Malaysia Airlines преминава през мащабен план за преструктуриране, съобщава Bloomberg. Той включва съкращаването на 6 000 служители, както и на броя на поддържаните маршрути. В резултат на съкращенията в маршрутните линии Malaysia Airlines вече не се нуждае от всички големи самолети, с които разполага и ще продаде част от тях.
Мюлер заяви, че търси купувачи на два джъмбо джета А380 и обмисля продажба на самолетите 737-400 Freighters. Новият изпълнителен директор иска да преструктурира из основи авиокомпанията и да я види в ролята на стартъп.
Пазарите оценяват стъпките като правилни. Мерките трябва да помогнат на Malaysia Airlines да излезе отново на печалба. Мюлер прогнозира, че ще отнеме поне година преди приходите на компанията да се възстановят. Malaysia Airlines регистрира загуби още преди двете бедствия с полети MH370 и МH17 да се случат. От 2011 г. насам авиокомпанията натрупа загуби от общо 1,3 милиарда долара. Оперативните ѝ разходи за периода пък бяха с 20% по-високи в сравнение с разходите на конкуренти авиокомпании.
Според анализаторите на авиоиндустрията едно от най-големите предизвикателства пред авиопревозвача е да възвърне доверието в себе си. Другото предизвикателство е свързано с увеличаващата се конкуренция. АСЕАН е на прага на това да либерализира авиопространството и да създаде единен авиационен пазар. По този начин ситуацията ще стане по-трудна и конкуренцията за Malaysia Airlines ще се увеличи.