Оживление и излизане от кризата на имотния пазар през 2015 г. Тази положителна новина отчетоха от Сдружение Брокери на имоти пред Bulgaria ON AIR. Експертите в бранша прогнозират възходящата тенденция да се запази и за настоящата година. Кои са най-добрите в сектора на имотите в България ще стане ясно на 25 февруари, когато ще се проведе церемонията по награждаване на участниците в Първите годишни награди на Imoti.net.
Апартаменти на първи или последен етаж, както и такива със северно изложение и на място без достъп до транспорт са най-непривлекателни, отчитат от сектора. Към покупката на жилище се насочват най-вече семействата с деца, по-младите хора предпочитат наем.
"Ако техните родители проявят инициативата да купят жилище вместо да се изплаща наем е нещото, което по-често се среща. Но сами по себе си тези млади хора предпочитат под наем защото колкото и тъжно да е – голяма част от тях после заминават в чужбина. Tе не търсят трайно устройване в България", коментира заместник-председателят на Сдружение Брокери на имоти Илиана Василева.
Най-предпочитаните за инвестиция имоти се оказват тухлените жилища, с добро разпределение и в квартали с добра инфраструктура.
"Най-търсени в този сектор са малките – от порядъка на 50-70 квадрата, защото те са много бързо и лесно отдаваеми под наем", добави Василева
Силно влияние на пазара в столицата оказва промяната на пътната инфраструктура – най-вече метрото.
"Кварталите, които вече се сдобиха с метро почнаха да повишават интереса за търсене, а това вдига и цените на имотите макар и с по-малък процент", поясни Василева
Лоялност, доверие и честност - на това разчитат най-вече клиентите, когато се обръщат към агенциите за недвижими имоти. Затова и те влагат най-много старание в комуникацията със своите клиенти. Най-много от кандидатите за първите годишни награди на Imoti.net са представители на малкия бизнес в сектора с до 20 брокери. Категориите в конкурса са 7, а стремежа е да се отличат и утвърдят добрите практики в бранша.
"Да помогнем на тези агенции за недвижими имоти, които работят коректно и прозрачно, не ползват лоши практики, да ги отличим, да покажем че така трябва да се работи", заяви мениджърът на Imoti.net Снежана Стойчева.
"Изискванията на клиентите се повишиха много през последните няколко години, конкуренцията е силна и това си личи от представянето на компаниите. Всеки клиент е ценен – и за големите, и за малките компании, така че в комуникацията, в това да разберат какво точно имат нужда продавачи и купувачи са насочени основно усилията на компаниите", заяви главният редактор на Bloomberg TV Bulgaria и член на журито Иван Нончев.
Над 3 хиляди потребители на брокерски услуги от цялата страна се включиха в гласуването в потребителската категория своя фаворит сред номинираните. Сред най-силните претенденти в потребителската категория са агенциите с развити сайтове.
Репортаж на репортера Вяра Станева и оператора Владислав Радославов: