Омбудсманът Мая Манолова заяви, че има съмнения относно това дали ЧЕЗ ще изплати обезщетение на своите клиенти в "Люлин", "Надежда" и "Обеля", които остана без ток повече от денонощие. Опасенията си тя изрази пред БНР, давайки отчет на дейността си като национален омбудсман от октомври тази година.
"В Общите условия на дружеството е записано, че вреди могат да се претендират в случаите, в които са предизвикани от прекъсване на електрозахранването за повече от 24 часа и в случаите, в които това не е по вина на дружеството. В близките дни ще отправя препоръка и към КЕВР, и към Комисията за защита на потребителите, и към самото енергоразпределително дружество да коригират Общите си условия в тази им част. Факт е, че вина, в конкретния случай, носят различни институции", обясни Манолова.
Причината за аварията, щетите от която възлизат на стойност половин милион лева, е опит за кражба на меден кабел. Манолова застана на страната на гражданите, като посочи, че промени в Закона за управление на отпадъците, макар и да се правят често, все още не са достатъчно ефективни. Тя подчерта също, че засегнатите потребители могат да подадат жалби в ЧЕЗ в рамките на три дни. От компанията ѝ обещали, че ще разгледат всеки един случай поотделно и ще действат в зависимост от конретиката.
Манолова коментира и приетите от депутатите нови срокове и акцизи с променени текстове, засягащи казаните за варене на ракия. Тя изрази мнение, според което готвената законодателна промяна няма да повиши събираемостта на данъците и акцизите и увери, че е защитила исканията на гражданите пред законодателните органи. Според Манолова с новите текстове се пренебрегват конституционните принципи за свободна стопанска инициатива, за равнопоставеност и принципите за правовия ред.