АПИ ще предоставя на бизнеса и гражданите ГИС базирани електронни административни услуги от 2016г.
В момента Агенцията разработва проекта "Предоставяне на ГИС базирани електронни административни услуги при издаване на разрешения за гражданите и бизнеса от АПИ и създаване на ГИС регистри за приходни дейности", с финансовата подкрепа на ОП "Административен капацитет", съфинансирана от ЕС чрез ЕСФ.
Целта е подобряване обслужването на гражданите и бизнеса чрез развитието на ГИС базираните информационни технологии.
"С изпълнението на проекта бизнесът ще получава електронни административни услуги, свързани с издаване на разрешение за специално ползване на пътищата чрез изграждане и експлоатация на рекламни съоръжения. В момента тази услуга се предоставя чрез подаване на заявление в областните пътни управления, ръчно попълване на документи и получаване на разрешението отново в ОПУ, което отнема немалко време." - обясни на пресконференция ръководителят на проекта инж. Георги Златев.
Ще бъде разработен и електронен калкулатор за движението на извънгабаритните и/или тежките моторни превозни средства. Изпозвайки оn-line калкулатора превозвачите на извънгабаритни товари ще може много бързо да пресметнат каква такса е необходимо да заплатят за преминаването по пътната мрежа.
Като електронна справочна услуга - под формата на карта, ще се предоставя информация за републиканските пътища, за които е необходима винетка и за кои участъци от пътната мрежа (урбанизирани територии и общински пътища) такава не се изисква.
On-line граждани и бизнес ще имат достъп до огромно количество информация, както и до 4 регистъра. Това са: