България ще използва опита на Португалия при планиране на рекламата на страната. За това се договориха министърът на туризма на Република България Николина Ангелкова и министърът на икономиката на Португалия Антонио Пирес де Лима, съобщиха от ресорното министерство. На срещата в Лисабон присъства и държавният секретар по туризъм на страната Адолфо Мескита Нунес.
Договорено бе и да бъде подготвен Протокол за сътрудничество в сферата на туризма между двете страни, като се работи за подписването му по време на заседанието на Генералната Асамблея на Световната организация по туризъм, което ще се проведе през месец септември тази година. Обсъдено бе и сътрудничеството в сферата на маркетинга.
"Обръщаме начина, по който страната ни се рекламира, за да промотираме зимния ни туризъм през лятото и летния – през зимата." - каза министър Ангелкова.
В новата програма за реклама на България основно внимание е обърнато на дигиталния маркетинг, съобщи министър Ангелкова.
Министър Пирес де Лима информира, че Португалия също е избрала подобен начин на реклама.
В маркетинговата стратегия на страната основно място заемат интернет каналите и организирането и провеждането на журналистически турове, а печатната и телевизионната реклама са много слабо застъпени. През 2014г. са организирани около 500 подобни тура с представители на медиите, а резултатът е 16 млн. туристи годишно.
"Опитът показва, че подобни похвати са много успешни за по-малките държави и ние също работим в тази посока." - каза министър Ангелкова.
В тази връзка министър Де Лима изрази готовност да предостави на страната ни маркетинговата стратегия на Португалия. Той подчерта, че е важно да има фокус – по тази причина те са се ориентирали основно към 13 чуждестранни пазари и участват на ограничен брой туристически изложения.
Министър Ангелкова е на посещение в Португалия по покана на министър Антонио Пирес де Лима.