Постоянен център към телефон 112 ще получава сигнали за нарушения в горите

Сигналите ще бъдат проверявани от 400 екипа в системата на ИА по горите и държавните горски предприятия

06.06.2015 | 14:46 Редактор:
Постоянен център към телефон 112 ще получава сигнали за нарушения в горите
Постоянен център към телефон 112 ще получава сигнали за нарушения в горите

Открит е постоянен център към телефон 112 за получаване на сигнали за различни нарушения в горите. Той е денонощен, сигналите ще бъдат проверявани от 400 екипа в системата на Изпълнителна агенция по горите и държавните горски предприятия. Това каза министърът на земеделието и храните Десислава Танева по време на откриването дежурен център към телефон 112. На него ще се приемат и обработват сигнали свързани с нарушения в горските територии на страната.

"Времето за реакция от получаването на сигнала до проверката на място ще бъде от 30 минути до 1 час и половина." - обясни Танева.

Министърът на земеделието и храните посочи, че това е една стъпка по-близо макар и малка, в общия пакет от мерки, които са започнали да се прилагат от ноември за ограничаване на незаконните дейности на горските територии.

"Върви процедура за приемане на промените в Закона за горите. От мерките някои са все още в процедура, както обявихме до есента смятаме да приключим с въвеждането на електроните системи на пластините с уникални идентификационни номера при маркирането на дървесината."- коментира още министърът.

"Всички мерки целят едно - щадящо ползване на горите, опазване на горските територии и ефективни мерки за борба срещу незаконните дейности в горите." - заяви министър Танева.

На събитието присъстваха зам.-министър Георги Костов, изп. директор на ИАГ Тони Кръстев и директорът на дирекция "Национална система 112" Стоян Граматиков.