Ремонтът на моста при с. Елешница започва на 20 април

Той е включен в първия етап от ремонтните работи по участъци от АМ Хемус и Тракия

17.04.2015 | 14:18 Редактор:
Ремонтът на моста при с. Елешница започва на 20 април
Ремонтът на моста при с. Елешница започва на 20 април

Ремонтът на моста при с. Елешница започва на 20 април, съобщи МРРБ. Той е включен в първия етап от ремонтните работи по участъци от автомагистралите Хемус и Тракия. Вторият етап на работа започва на 27 април. Движението по тях ще бъде шахматно – с прехвърляне от едната в другата лента. Това обяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова. Тя, заедно с председателя на УС на АПИ Лазар Лазаров, инспектираха критичните участъци на автомагистралите Хемус и Тракия.

Подготовката на ремонтите дейности започва от 17 април със съгласуване на временната организация на движение с органите на МВР и поставяне на указателни табели, обясни министър Павлова. Тя уточни, че ще бъде ремонтирано платното на моста при с. Елешница в посока София, което е в много лошо състояние.

Съоръжението е построено през 1978 г., пуснато е в експлоатация през 1979 г. и оттогава не е ремонтирано, подчерта Лиляна Павлова.

Състоянието му е не само аварийно, но е и опасно за движение. Разрушаването на асфалтовата основа и бетоновата плоча е изключително застрашаващо живота на пътуващите. Това беше и причината мостът да бъде затворен още в края на месец януари, каза тя и обясни, че пътното платно трябва да бъде изгребано изцяло, което включва отнемане на около 35 см от бетоновата основа на моста. В много лошо състояние е и колоната, която също ще бъде ремонтирана, добави регионалният министър. 

Ремонтните дейности само за този участък са на стойност 6 млн. лв., информира регионалният министър.

"Ремонтът на другото платно зависи от наличното финансиране. За него ще заявим още 6 млн. лв. и ще направим всичко възможно те да бъдат осигурени през следващата година." - заяви министърът.

Държавното дружество "Автомагистрали", което ще ремонтира магистралните участъци, до края на месеца трябва да представи съкратен график за работа на моста при с. Елешница, съобщи регионалният министър. По думите й ще се спази ангажимента за изпълнение на работата до 1 юли. Всички останали дейности, свързани с ремонт на маркировка, отводнителни системи, сигнализация и др., ще бъдат изпълнени в последващ етап.

Графикът за изпълнение на участъците от 5 км до 10 км,  от 60 км до 90 км, както и от 119 км до 135 км на АМ „Тракия“,  е планиран така, че до 1 юли да бъдат готови всички дейности, свързани с ремонт на асфалтовите части. До края на месеца „Автомагистрали“ трябва да представят актуализиран график за работа на моста при Елешница в съкратени срокове, съобщи Лиляна Павлова. 

Изключение правят двата големи виадукта на 61 км и на 67 км на АМ Тракия, допълни Павлова. Дейностите по тях започнаха при предишния мандат на ГЕРБ, бяха ремонтирани десните платна, но не бяха заплатени.

"Успяхме да ги разплатим и започваме с работата по другите платна. Срокът за тяхното изпълнение е по-дълъг. Колегите ще се постараят до 1 август да бъде отворен за движение виадуктът на 61 км. Заради много по-тежкото състояние на този на 67 км срокът за работа по него е до края на годината." - допълни още тя.

Двата участъка от по 500 м няма да затруднят пътуващите, каза още регионалният министър.

Общо до 100 млн. лв. се предоставят за ремонт на участъци от магистралите „Тракия“ и „Хемус“ до края на годината. Подобряването на състоянието на пътната инфраструктура ще съдейства за намаляване на тежките пътни инциденти в страната, подчерта Лиляна Павлова.

Пред журналисти по време на инспекцията на 67 км на АМ „Тракия“ тя коментира и възможностите за модернизиране на пътната инфраструктура със средства от плана „Юнкер“ и обясни, че МРРБ е предложило няколко приоритетни проекта. 

Единият е Националната програма за енергийна ефективност, която отговаря на всички изисквания и критерии, тъй като един от основните приоритети на плана „Юнкер“ е енергийната независимост.

Вторият пакет проекти, с който кандидатстваме, касае стратегическата пътна инфраструктура, тъй като след доизграждането на АМ „Струма“ и строителството със спестени средства от нея на участъци от АМ „Хемус“ европейското финансиране ще бъде изчерпано. Затова предлагаме ключови пътни направления по финансовия инструмент за свързана Европа и по плана „Юнкер“. Това са пътя София-Видин, довършването на АМ „Хемус“ и връзката с Велико Търново и Русе, магистралите „Черно море“ и „София-Калотина“. Те са част от европейските коридори и стратегически пътни и инфраструктурни проекти, каза Лиляна Павлова.