За осигуряване на устойчив растеж, транспортната политика следва да се фокусира върху подобряване на качеството на физическата инфраструктура, като се засили свързаността и достъпността и се подобри сътрудничеството между частните партньори, държавите-членки, европейските координатори и ЕК. Това подчерта министър Ивайло Московски по време на обмена на мнения по темата "Принос към конкурентоспособността, растежа и работните места в ЕС чрез развитието на транспортната политика", обсъдена на заседание на Съвета на ЕС по транспорт, телекомуникации и енергетика, формат Транспорт, което се проведе на 13 март в Брюксел.
При обсъждането на темата "Принос на авиационната екосистема на ЕС за работни места и растеж, с оглед на предстоящия нов авиационен пакет", министър Ивайло Московски постави акцент върху опростяването на правната рамка в областта на гражданското въздухоплаване като сектор с едни от най-строгите и многобройни регулации. Той посочи като добър пример за намаляване на вредното въздействие върху околната среда въведените през декември 2014 година два трансгранични сектора за обслужване на въздушното движение в рамките на проекта DANUBE FAB, установен като съвместна инициатива с Румъния.
В рамките на заседанието, министрите проведоха дебат по пазарния стълб на Четвърти железопътен пакет като министър Ивайло Московски подкрепи направеното от Люксембург, Литва, Ирландия и Естония предложение да бъде предвидена възможност за пряко възлагане и изключение от тръжните процедури за малките пазари.