Министър Московски: Няма да има загуба на средства по ОП Транспорт към края на 2014 г.

През 2015 г. трябва да дадем всичко от себе си, за да постигнем максимално разплащане

01.12.2014 | 18:04 Редактор:

Няма да има загуба на средства по ОП „Транспорт“ към края на 2014 г., но през 2015 г. трябва да дадем всичко от себе си, за да постигнем максимално разплащане. Това съобщи министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски по време на дискусионен форум на тема „Строителството през 2015 г. – перспективи и предизвикателства. Възможностите през новия програмен период 2014 – 2020“, организиран от Камарата на строителите в България. Според него въпреки всичко е възможно да се стигне и до евентуална загуба в края на следващата година. Министър Московски заяви, че се ускорява работата по ОП „Транспорт“ 2007 – 2013 г. и се полагат максимални усилия за отваряне на новата програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014 – 2020 г. По думите му се установяват закъснения по повечето проекти, които инспектира през последните седмици.

Към момента метрото остава един от най-успешните проекти. Строителството на двете отсечки – до летище София и до Бизнес парка в Младост 4, се движи в срок и се очаква да приключи до края на месец април. За подземната железница са отделени около 400 млн. евро през следващия програмен период, с които да се изгради участъка на третия метродиаметър от бул. Янко Сакъзов до Красно село.

Средствата за пътна и жп инфраструктура ще бъдат разделени по равно през новия програмен период, като за всяка ос ще има по 673 млн. евро. „АМ „Хемус“ е приоритет и тя задължително ще бъде построена. Това е въпрос, по който няма дискусии“, каза министър Московски. В момента се преговаря с Европейската комисия първата отсечка от нея – от Ябланица до пътя Ловеч – Плевен да бъде включена като резервен проект в ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“, заедно с тунела под връх Шипка. Към момента Комисията счита, че основен приоритет е изграждането на лот 3 на АМ „Струма“. „Ще търсим и други варианти на финансиране, но няма да се откажем от АМ „Хемус“, заяви транспортният министър.

В железопътния сектор ще се работи за цялостната модернизация на линията Пловдив – Бургас, както и на трасето сръбска граница – София – Септември. Предвижда се частта от Елин Пелин до Септември да се финансира по ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“, а остатъкът от линията до Драгоман – по Механизма за свързана Европа.