Развитието на екипа на дадена фирма, трябва да изпревари развитието на самата компания. Растеж може да се постигне само, ако служителите се усъвършенстват и надграждат уменията и креативността си“, каза в ефира на Bulgaria On Air Христо Попов, изпълнителен директор на Fast Track.
Според него задачата на добрия мениджър е да намира амбициозни хора и да елиминира препятствията от пътя им. По думите му все повече ръководители в страната възприемат тази идея. „За съжаление в България нещата се случват малко по-бавно. Хората тук трудно възприемат стратегията „win-win”. Повечето предприемачи смятат, че за да спечелят те, трябва другите да губят, а това е изключително погрешна представа. Българските мениджъри все още нямат навика да планират дългосрочно, но заедно с това в краткосрочен аспект“, обясни Попов.
Той определи големите цели за „хапчето“ на успеха. Според него компаниите, които си поставят големи цели имат по-сплотени екипи и способността по-бързо да разрешават възникналите конфликти. „Друго много важно нещо са ценностите на конкретната фирма. Ако тези ценности са близки на хората, които работят в нея и те ги приемат за близки, това определено абсорбира негативната енергия и улеснява работата в екип“, допълни Попов.
Според него няма по-важно нещо от растежа на едно предприятие и за да може да се постига развитие, лидерите трябва да могат да се нагаждат спрямо ситуацията. „Гледането назад към миналото е полезно, за да можем да си извадим поуки и да анализираме поведението си, но е опасно защото е свързано с различна икономическа среда и това, което е работело тогава, сега може да не е ефективно“, посочи още експертът.