„Не само средствата са от значение при онлайн маркетинга. Истината е, че без инвестиция на време и усилия няма как да се постигнат добри резултати от реклама в интернет“, каза в ефира на Bulgaria On Air Борил Богоев, онлайн предприемач, консултант и лектор.
Според него има много добри примери на фирми, които не са вложили големи суми за маркетинг кампании, но пък са постигнали отлични постижения в продуктовото си позициониране благодарение на постоянство и усилия. Креативният подход и ефективното използване на комуникационните канали биха могли да доведат до успех всяко едно начинание, категоричен е Богоев.
По думите му най-важното, от което трябва да се пазим е лошото планиране, липсата на измеримост и нереалистичните очаквания. „Онлайн маркетинга ни позволява точно да отчетем резултатите и да бъдем гъвкави спрямо тях. Всяка компания може и сама да изготви своя стратегия, сега в интеренет има доста базова информация, но е по-добре да се доверим на специалисти, дори и когато става дума за социалните мрежи“, посочи експертът.
Като лоши практики той посочи спамът, всякакви трикове и кратки пътища за постигане на целите, работата на парче и липсата на анализ на постигнатото. „Използването на изброените неща, би могло да доведе до някакви резултати, но ефектът ще е краткосрочен, а в дългосрочен план рискувате да опетните името на фирмата си“, обясни Богоев.