Коучингът е вид директна подкрепа при вземане на решения, реализацията на цели и постигането на бизнес резултати. Експерти оценяват, че възвращаемостта от инвестицията е около седем пъти. Обемът на коучинг индустрията надхвърля 1.5 млрд. евро годишно, сочат данни на Harvard Business Review.
„Коучинг услугата има пряк ефект върху взимането на решенията на бизнесмените, на управителите и на мениджърите и постигането на целите – сподели Петър Горялов в сутрешния новинарски блок на телевизия Bulgaria ON AIR. - Затова е нужно да бъде качествена услуга. В България в момента са правят първите стъпки в тази индустрия.“
Предизвикателството е на две нива – от една страната, мениджърите постигат резултати на значително по- високо ниво, а от друга страна - тези резултати повишават увереността на ръководните кадри, отбеляза още Петър Горялов.
Предимствата са, че услугата може да бъде прилагана по различен начин. Или като външна услуга, или вътре в самата организация. „Третият начин е мениджърите сами да работят с коучинг подход, като задават въпроси, търсят обратна връзка, подкрепят хората по пътя за постигане на организационните цели,“ сподели на свой ред Ирина Горялова. По нейните думи по- високата стойност в бизнес резултатите се постига чрез личното ангажиране с процеса на постигане на организационните цели.