Коментар на Брендан Соби, гл. анализатор Center for Aviation в началото на втория ден от авиоизложението във Фарнбъро, Англия за Джон Доусън от студиото на Bloomberg в Хонконг.
Коментар на Брендан Соби, гл. анализатор Center for Aviation в началото на втория ден от авиоизложението във Фарнбъро, Англия за Джон Доусън от студиото на Bloomberg в Хонконг.
Става дума за двете най-големи компании - Airbus и Boeing. Airbus има 21 млрд долара продажби, а Boeing - 7,7 млрд. В края на авиошоуто във Фарнбъро, кой от тях ще излезе по-напред?
Много трудно е да се прогнозира.
Airbus има малко да навакса, защото изостават с поръчките. Компанията като цяло има повече поръчки по време на авио изложения с изключение на Дубай миналата година.
Като цяло мисля, че Airbus ще има повече, особено след като пуснаха A330 Neo. Очаквам да получат повече поръчки на това изложение.
Но това е дълга игра, дълга битка. Трябва да гледаме годишните резултати, не само едно изложение. Тук имаме много пиар и медийно внимание, но на края на годината двете компании излизат наравно.
Кое е най-интересното събитие на това шоу? Вие какво следите? Самолетите или обявяването на сделка? Какво иска да види всеки?
Всеки иска да види голямата поръчка, голямото заглавие - че са били поръчани 100, 200 самолета! Чакаме и съобщения за пускане на нови модели.
Като пускането на A330Neo с поръчка от лизингова компания. Може да има още поръчки за тази нова версия още сега, на изложението или в следващите няколко месеца.
Хората като цяло забелязват промяна на интереса към Азия. Не само на Фарнбъро, но и на другите големи изложения.
Азия прави все повече поръчки. Не само това, което се обявява, но и това, което става зад кулисите като преговори - между производители, доставчици..
Темповете на ръст на Lion Air Group се очаква да се ускорят, с получаването на първите доставки А320 и ускоряване на доставките на 737, съобщава CAPA на 15 юли.
Групата планира да добави още 30 самолета през втората половина на 2014 и 60 през 2015.
Същевременно AirAsia Group забавя увеличаването на флота си, особено за пазара в ЮИ Азия. Компанията увеличава броя на самолетите си в региона само с шест за второто полугодие и може би няма да добави нови през 2015, той като се фокусира към новите си съвместни дружества в Индия и Япония.
Ако Lion не последва AirAsia в забавяне на растежа в ЮИ Азия, вероятно скоро ще я изпревари. Има риск да прибави пазарен дял за сметка на доходност и печалба, тай като няколко пазари в ЮИ Азия вече страдат от свръхкапацитет.