Ефектът от консолидацията на европейския ТВ пазар

Роджър Пери, председател на MSQ Partners

14.05.2014 | 15:52
Ефектът от консолидацията на европейския ТВ пазар
Ефектът от консолидацията на европейския ТВ пазар

ITV съобщи на 14 май, че общите външни приходи за първото тримесечие, приключило на 31 март 2014 са с 2% ръст в сравнение със същия период през 2013 и очаква рекламните приходи през второто тримесечие да се вдигнат с 12-13%. Това би било далеч над британския ТВ пазар за първото полугодие и цялата година.

Британският ТВ оператор съобщи, че телевизионният и онлайн дейностите му също са стартирали добре през 2014, подкрепени от силните онлайн резултати, дейностите по платени и интерактивни услуги и продължаващото подобрение на британския рекламент пазар.

ITV съобщи още, че очаква 10 млн паунда икономии за годината.

Компанията иска да се промени. Не само от футболните права на Световното по футбол за 32 ексклузивни мача, които ще им донесат добра реклама, но и с повече ново съдържание.

ITV купува 80% от продуцентската компания от САЩ Leftfield Entertainment от неговия основател и главен изпълнителен директор, Брент Монгомъри с опция да изкупи всички акции след приключване на сделката.

Leftfield продуцира риалити поредицата Звездите на заложната къща /Pawn Stars/ и Истински съпруги /Real Housewives/.

ITV съобщи, че сделката означава, че американските студиа са вече най-големите независими продуценти в САЩ.

Leftfield прави хит от Звездите на заложната къща, което се излъчва по History Channel.

В началото на май 2014 се заговори за консолидация, след като медийната група от САЩ Viacom се съгласи да купи британския Channel 5 за 450 млн. паунда.

Viacom, собственик на MTV придобива канала от Northern & Shell Group на Ричард Дезмънд и описва канала като "един от най-големите британски брандове" и обосновава придобивката с "засилване на стратегията си във Великобритания.

Viacomm притежава MTV, Comedy Central и детския канал Nickelodeon.

Коментар от студиото на Bloomberg TV в Лондон на Роджър Пери, председател на MSQ Partners за консолидацията на телевизионния пазар - във видеото.