С 10% се е увеличила консумацията на вино на вътрешния пазар, коментира в Сутрешния блок на Bulgaria ON AIR Красимир Коев, изпълнителен директор на Aгенцията по лозата и виното. Износът на вино бележи ръст от 1.5% на годишна база. От външните пазари на Русия остава най-големият пазар на винената ни продукция, подчерта Коев. 45% от износът на вино отива за Русия. Все по-големи количества се консумират и в Китай.
Източните пазари се оформят като нови възможности за българските производители, подчерта изпълнителният директор на Агенцията по лозата и виното. Той информира, че през 2013 предстои да отворят врати 11 нови изби.
Българското вино предстои да бъде популяризирано със специална реклама в Тайланд, Сингапур и Виетнам, коментира Красимир Коев и подчерта, че за целта е сключен договор между Националната лозаро-винарска камара "Тракия" и Държавен фонд "Земеделие". Това е третата подобна програма, като първите два са били насочени към САЩ, Швейцария, Китай и Русия, поясни Коев.