fallback

Българите най-често се оплакват от транспортни и хотелски услуги

Потребителите по-внимателно да четат това, което подписват - съветват от българския клон на Европейския потребителски център.

06.07.2012 | 13:40

Българите най-често се оплакват от транспортни и хотелски услуги, съобщи в сутрешния блок на Bulgaria ON AIR директорът на българския офис на Европейския потребителски център Игнат Арсенов.За миналата година са получени близо 860 жалби на европейски граждани, дошли на посещение в България. Ако пристигне жалба, в която ощетеният и търговецът са български граждани, случаят не се разглежда от центъра, а се пренасочва към Комисията за защита на потребителите, поясни Арсенов.Наблюденията на работещите в центъра са, че като цяло потребителите не са много добре информирани за своите права. "Ясно е, че когато отиваме на почивка, бързаме към плажа или към поредната забележителност. За съжаление, много често не се обръща голямо внимание на това, което се подписва. Например, когато се взема кола под наем в чужда страна, много често потребителите не са запознати със задълженията, описани в договора".Потребителският център не може да налага глоби или да представлява ощетените пред съда, а може единствено безплатно да даде съвет как да си разрешат проблема, поясни още Арсенов. Въпреки ограничените правомощия, статистиката показвала, че от получените 860 жалби, 40% от тях се решавали успешно за потребителите след намесата на центъра.Преди два дни Европейската комисия обяви, че потребителите може да проверят за правата си с ново приложение за смартфони. За момента то обхваща въздушния и железопътния транспорт, а съдържанието му ще бъде разширено за автобусните и морските превози през 2013, когато тези права влизат в сила.

fallback
Още от Предавания
fallback