В България има спад на потребителското доверие

Гражданите стават все по-пестеливи, показва проучване на международна маркетингова агенция.

14.02.2012 | 13:54
В България има спад на потребителското доверие

В България им спад в потребителското доверие за последните две години. Това са резултати на проучването на международна маркетингова агенция, представени от Таня Тошева, директор на отдел Финансов надзор.

Индексът на потребителско доверие у нас има по-малък спад отколкото в страни като Австрия и Великобритания. Този индекс описва очакванията на потребителите за икономиката като цяло, но водещи са 6 индикатора. Според  Таня Тошева се очаква през следващата година българите да са по-предпазливи и да обръщат внимание повече на своите задължения и всекидневните си покупки. Отражение върху стойностите на индекса са оказали и протестите срещу правителството, както и миналогодишните избори. Като цяло, индексът варира, повишава се преди избори, защото хората се обнадеждават, но има и своите моменти на спад, казва Тошева.

Вижте подробностите във видео файла.