Барометър изследва на общественото мнение в социалните мрежи

Ще можем в реално време да наблюдаваме отношението на потребителите към петте водещи политически сили и техните лидери, обясняват от БСК.

10.05.2013 | 12:26
Барометър изследва на общественото мнение в социалните мрежи
Барометър изследва на общественото мнение в социалните мрежи

„Приложението на Gama System Perception Analytics в България стартира чрез специализирания сайт Re:Action, благодарение на Българската стопанска камара и Специализирани бизнес системи, с изследване на политическите нагласи в навечерието на парламентарните избори, но барометърът е с широк спектър на приложение в областта на маркетинговите и социалните проучвания“, обясни в студиото на Денят ON AIR Анета Алашка, говорител на БСК.

С продукта ще може в реално време да се наблюдава настроението на потребителите на социалните мрежи към петте водещи политически сили и техните лидери.

„Барометърът работи на принципа на проследяването на публичните постове на потребителите в социалните мрежи, като прави анализ на емоционалното отношение към определена тема. Освен това, системата позволява да се видят и най-често срещаните думи в постовете, както и последните коментари, свързани с партиите и политиците“, поясни още Алашка.

Тя уточни също, че Re:Action е създаден от словенската компания GamaSystem, а приложението му в България, включително обучението на софтуерния инструмент да „разбира“ български език, се финансира изцяло от Българската стопанска камара, като не е обвързано с нито една политическа или икономическа структура у нас.