Законът "Магнитски" е акт на налагане на икономически санкции, които в случая с Делян Пеевски, Васил Божков и Илко Желязков са наложени за корупция. "Исторически, санкциите от 2 юни обаче са най-големите, налагани някога от САЩ. Българските физически и юридически лица са цели 25% от всички, на които някога са поставяни подобни санкции." Това заяви финансовият министър от служебното правителство Асен Василев в студиото на предаването Money.bg по Bulgaria on air.
"Проблемът за България с тези санкционирани 64 компании и трима човека е, че по режима "Магнитски" към тях се включват и всички асоциирани с тях лица и фирми. Тоест, които са контролирани от тях", заяви служебният министър.
Това е много заразно за всяка икономика, заради многото хора и компании, правещи бизнес с тези хора, подчерта министър Василев.
"Затова ние трябваше да действаме много бързо, за да ограничим щетите за държавните предприятия и бюджетни структури. Началото беше да спрат на момента всякакви финансови взаимоотношения с лицата и фирмите от списъка", каза Василев.
Финансовият министър допълни, че ако бюджетни и държавни компании, като Българския енергиен холдинг (БЕХ) например, бяха попаднали в този списък, това можеше да доведе до национална катастрофа. По този начин служебното правителство създава временна защита за държавните дружества и бюджета. Следващото редовно правителство трябва да реши как държавата ни да реагира от подобни мерки и то чрез законови промени.
Българският производител на бутикови спортни електромобили Sin Cars подготвя серийно производство на електрически бусчета като се цели основно в германския пазар. Това заяви в предаването Money.bg по Bulgaria on air собственикът на базираната в Русе компания Росен Даскалов. Неговата идея е през следващите 3 години да бъдат произведени до 20 000 автомобила. Казано иначе, това представлява около 2% пазарен дял в Европа до 2025-а година.
"Скоро започваме серийното производство на нашия прототип за електрически микробус, който представихме през 2019 г. в Женева. Смело мога да кажа, че ще станем лидер в Германия, защото в нишата, в която сме се прицелили реално нямаме конкуренция", коментира Росен Даскалов.
Автомобилите ще са изцяло енергийно независими, а базовата им цена ще бъде 41 000 евро без ДДС
Росен Даскалов изчислява, че след 150 000 км. активно каране ще има цялостно възвръщане на инвестицията. Колите ще бъдат основно произвеждани в Русе с довършителна работа в Германия.
От началото на юни "Син Карс Индъстри" е регистрирана на Българската фондова борса.
Целите интервюта можете да гледате в предаването!