Nike харчи повече от всякога за маркетинг около Олимпийските игри в рамките на световна рекламна кампания, докато се опитва да съживи продажбите си, пише Bloomberg.
Директорите призоваха топ звезди на помощ на Летните игри в Париж тази година, чиято церемония по откриването се състоя миналата седмица. Съоснователят на Nike Фил Найт отправи рядък призив към „Семейството на Nike” от спортисти и треньори седмица преди събитието, като ги насърчи „да разпалят отново страстта и желанието за победа“.
Всичко това се случва, след като през юни Nike записа най-лошия си борсов ден в историята, когато мениджмънтът каза на инвеститорите, че очаква приходите на компанията да се понижат тази фискална година. Цената на акциите потъна с 20%, изтривайки около 28 млрд. долара пазарна капитализация.
Главният изпълнителен директор Джон Донахю преразпределя ресурси на фона на сътресенията. Nike в разгара на план за намаляване на разходите с 2 млрд. долара, който включва съкращения, засегнали 2% от работната ѝ сила, а ръководството насочва част от тези спестявания към маркетинга. Nike обичайно харчи около 4 млрд. долара годишно за „създаване на търсене“ – телевизионни реклами, сделки със спортисти, дигитални реклами, събития на марката и други.
Четете повече в investor.bg
Снимка: БГНЕС