Люис Хамилтън постигна драматична победа в ГП на Русия, за да триумфира за 100-ен път в каршиерата си! Наистина забележително постижение в едно крайно непредвидимо състезание.
Дъжд в края и по-добра реакция от "Мерцедес" дадоха възможност на световния шампион да стигне до успеха, след като дотогава водеше Ландо Норис.
Макс Верстапен, който стартира последен, завърши втори и намали до минимум щетите от сменения си двигател. Все пак Хамилтън излезе начело в класирането с 246,5 точки срещу 244,5 за нидерландеца. Карлос Сайнц с Ферари завърши трети в хаотичния финал.
Началото бе при хладно и облачно време и суха писта. Хамилтън заложи на средно твърдите гуми медиум за старта, с които бяха и тези пред него. Макс и Ботас, чийто мотор бе сменен и съответно се оказа 16-и на старта, започнаха с хард. Разбира от идеята на Мерцедес бе финландецът да пречи доколкото може на започналия последен Верстапен, който освен това в загряващия тур се оплака и от липса на мощност, което бе много неприятно.
Стартът мина без инциденти. Хамилтън се забави и Дани Рик мина пред него, но впоследствие Ръсел го забави това го се смъкна назад в колоната. Люис също се оказа чак 7-и, докато Ландо Норис отвори един от завоите и Карлос Сайнц поведе. Ръсел все още бе трети, а Лонс СТрол 4-и. Рикардо и Хамилтън бързо изпревариха Алонсо. В дъното Ботас бе 15-и, аМакс 16-и.
Сайнц отвори 2 секунди аванс в челото, а Ръсел задържаше останалите и се образува „влакче”, след като и Серхио Перес настигна групата и бе точно зад Хамилтън, като освен това бе с гуми хард и ралична стратегия. В 7-ата обиколка Макс изпревари Ботас по страхотен начин за 14-ото място. Скоро след това мина и пред Гасли.
Норис пък започна да притиска Сайнц в челото. Дъждът също приближаваше. Карлос губеше темпо, но се защитаваше добре от Ландо. Двамата обаче започнаха да бъдат настигани от останалите. Верстапен пък използва грешка на Льоклер и излезе 12-и, макар че секунди преди това пилотът на Ферари едва не го удари.
Строл влезе пръв за смяна от пилотите в челото и загуби 4-ото си място. Норис пък изпревари Сайнц и поведе, въпреки че предна лява гума бе силно износена. Ръсел също бе повикан за смяна, а и Сайнц мина през пита в 15-ия тур и бе леко забавен, като се върна 13-и, точно пред Строл. Макс стигна до 6-ото място, но Льоклер бе точно зад нидерландеца.
Верстапен вдигна темпото и изведнъж се оказа на 5 секунди от Люис! Хамилтън обяви, че иска пресичаща стратегия, оставайки зад Рикардо. Макс вече бе 2,8 секунди от него. Дани Рик влезе за смяна, но бе забавен с 5-6 секунди от механиците. Хамилтън също повиши скоростта си и бързо дръпна пред Перес, а започна да настига и Ландо. Разликата между него и Макс се увеличи до 6 секунди.
Люис и Макс влюзоха едновременно в пита, като Хамилтън се върна 9-и, а съперникът му 12-и. Нидерландецът се справи с Ръсел и излезе зад Дани Рис. Норис бе повикан за смяна в 29-ия тур, като всичко мина добре и младокът се върна 4-и. Хамилтън пък изпревари Сайнц за 6-ата позиция, а скоро се справи и с Гасли. Разликата до Норис бе 8 секунди.
Рикардо мина пред Строл за 8-ото място, а и Макс нямаше проблеми с канадеца. Хамилтън пък започна да върти най-бързи обиколки. Перес, Алонсо и Льоклер бяха първите трима, без да са влизали за смени. Норис мина пред Шарл, но губеше по секунда на обиколка от Хамилтън. Перес и Алонсо смениха гумите си последни, което остави Норис начело с 3,2 секунди пред Люис. Хамилтън обаче бе в отлично темпо. Ред Бул пък забавиха Перес 9 секунди и мексиканецът изпусна третото място. Алонсо пък изпревари Макс и го прати 7-и.
Разликата в челото се задържа 1,5-1,7 секунди, като Люис явно готвеше атака в края на състезанието. Перес пък изпревари Дани Рик и излезе 4-и, на 3,6 секунди от Сайнц. В 46-ата обиколка обаче заваля! Лондо сбърка и излезе от пистата, но се върна точно пред Хамилтън и запази позицията си! Перес пък излезе трети, а Алонсо 5-и пред Дани Рик! Пистата се намокри сериозно и стана страшно интересно. Пилотите по-назад влязоха за смяна и сложиха интермедии!
Снимка: БГНЕС
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК