По повод първата годишнина на Bloomberg TV Bulgaria и петия рожден ден на национална телевизия Bulgaria ON AIR изпълнителният директор на Investor Media Group даде интервю на Паола Хюсеин, вестник "24 часа".
Вloomberg TV Bulgaria стана на една година. Доволна ли сте от развитието на медията, г-жо Миткова? До каква аудитория достигна тя?
Доволна съм. Bloomberg TV Bulgaria е там, където си поставихме за цел да бъде точно преди 1 година. По естествен път чрез съдържанието си станахме част от всекидневието на финансово- инвестиционната общност, но привлякохме интереса и на по-широка, най-вече млада публика. Няма друга платформа в България, която да предоставя толкова навременни и качествени икономически новини и анализи директно от офисите на Bloomberg по света. Днес всичко, което се случва на световните пазари, засяга и нас. Затова Bloomberg TV Bulgaria дава важен контекст за всеки, който иска да се развива тук. От друга страна, участниците в реалната икономика у нас разказват историите си и говорят за проблемите си именно в нашите студиа. Така всеки ден даваме обективната картина на бизнеса. Много ме радва, че част от нея са и младите хора, които поемат предприемаческа инициатива, създават иновативни проекти. Почти всеки ден ще видите в ефир представител на това будно и активно поколение с нов проект, с постижение. А точно тези истории, освен че са полезни и информативни, са най-вдъхновяващи и мотивиращи за всички, които търсят успеха чрез собствена инициатива. Предприемачеството е основен двигател на пазарно развиващата се икономика и може би една от най-важните функции на Bloomberg TV Bulgaria е, че стимулира този процес.
Два рождени дни празнувате - Bulgaria ON AIR става на 5 години. Има ли “ревност” между двете телевизии, “крадат” ли си зрители една от друга?
Силно вярвам в конкуренцията, включително във вътрешната, защото тя насърчава всеки да дава най-доброто от себе си. В случая обаче няма поле за ревност, защото Bulgaria ON AIR вече е национален ефирен политематичен канал. Дори когато двата екипа търсят един и същ гост по гореща икономическа тема например, тя се представя по различен начин. Преди година Bulgaria ON AIR пое по нов път, така че посрещаме петия рожден ден различни и разнообразни. Добавихме игрални филми, премиерни сериали от европейското тв кино, които не могат да се видят другаде в национален ефир. Вече се наложиха и развлекателните ни предавания като “Днес”, “Провокативно”, “Днес в събота/неделя”, “Характери”, “Гол”. “Денят ON AIR” стана трибуна за силни политически дискусии, а “Директно” е гласът на хората. Познатите предавания от уикенда също включиха повече социални, културни, развлекателни теми. Направихме важни промени в “България сутрин” и “Новините ON AIR” с водещи с богат репортерски опит. Всичко това се случи паралелно с обновяването на визията, която открито ни позиционира като канал за информация, знания и забавление Разнообразието, което даваме на тв пейзажа, идва от специфичния ни тон на поднасяне на съдържанието. Не търсим скандалните и сензационни теми за сметка на повече вдъхновяващи истории на хора, включително извън обичайния кръг знаменитости. Запазихме и тематичните предавания “Колела” и “Авиошоу”. В праймтайм ще продължим да предлагаме алтернатива на забавните шоу програми, за да привлечем онези 30% от зрителите, които заявяват, че търсят точно нея.
Какви са проблемите на българския бизнес? Колко голям е той и какво му пречи да се развива?
По повод конференцията The Next Big Thing (от англ. - “Следващото голямо нещо” - б.а.) направихме проучване по този въпрос. Над 40% от участниците посочиха като най-голямо предизвикателство откриването и задържането на качествени хора. А световните анализатори го потвърждават. И докато в Европа той се утежнява от демографската криза, у нас допълнителен фактор е емиграцията. Затова Bloomberg TV Bulgaria подготвя кампания “Талантите в бизнеса”, насочена към човешкия капитал, развитието на хората в най-важните професии, професиите на бъдещето. Друго предизвикателство е средата на несигурност, в която работим. Трудно се планира дългосрочно, гъвкавостта и бързата реакция излизат на преден план. Огромно предизвикателство е бумът на технологиите - изисква постоянно усвояване на знания, компетенции, въвеждане на нови решения, а закъснението може да струва на една компания съществуването ѝ. Не на последно място, в България държавните регулации понякога спират развитието на предприемаческата инициатива.
Групата “Инвестор.БГ” погълна компанията Bulgaria ON AIR. Защо? Докъде ще стигне развитието на тази медийна група? Сливането започна през 2013 г., когато медийна група Bulgaria ON AIR придоби “Инвестор.БГ”. Екипите ни работят заедно още оттогава. Решението всички медии да се влеят в “Инвестор.БГ” дойде от желанието ни да бъдем част от публична компания с прозрачна дейност и управление. Оттук нататък, преди да се разширяваме с нови медии, ще инвестираме в двете телевизии. При сайтовете ни Imoti.net ще посрещне второто издание на годишните си награди изцяло обновен. Стартирахме онлайн аптека към здравния сайт Puls.bg, подготвяме подобрения в Investor.bg, Dnes.bg и още. Стойност към медийното съдържание на Investor Media Group добавят събитията ни. Идва поредното издание на най-голямата конференция за инвестиции и валутна търговия на Investor.bg. Скоро е и образователната конференция на Bulgaria ON AIR, този път за устойчивите общности. По този повод заедно с Американския университет в Благоевград (АУБГ) организираме конкурс за стипендии. Това е част от политиката ни да инвестираме в образователни каузи и проекти.
Цялото интервю четете на сайта на "24 часа" >>> https://www.24chasa.bg/mnenia/article/5849413