fallback

Над 10 000 деца се включиха в “Забавното лятно четене”

На 14 септември предстои големият финал на кампанията, когато ще бъдат наградени най-активните малки читатели.

29.08.2014 | 15:20 Автор: Доника Ризова

Над 10 000 деца се включиха в „Забавното лятно четене“ след лятната ваканция тази година. В началото на лятото те бяха около 8 200. Кои са победителите за 2014 ще се разбере на 14 септември (неделя), от 11:00 ч. в книжен център GreenWich, когато ще се състои и големият финал на мащабната кампания, насърчаваща детското четене. Точно преди старта на учебната година, ще бъдат раздадени призове на най-активните малки читатели в следните категории – „Най-четящо дете“, „Най-четящо училище“, „Най-четящ град“, „Най-активен читател“ (за детето, прочело най-много книги от самото начало на проекта) и „Най-млад читател“ (за дете от 1 клас, което е прочело най-много книги от всички първокласници в цялата страна).

Предварителните резултати от обработените статистики в националната надпревара на кампанията за приза „Най-четящ град“ към момента показват, че на първо място излизат Видин, Добрич, София, Русе, Самоков, Пловдив и Враца. В края на месец август приключи и набирането на творби за конкурса по детско творческо писане „Моят любим литературен герой“, който беше организиран за пръв път в рамките на „Забавното лятно четене“. В него взеха участие над 30 деца от цялата страна. Журито на конкурса се състои от двама млади български автори, национални посланици на Четенето – Петя Кокудева и Марин Бодаков, в него участват също специалистът по творческо писане и журналист в БНР Добрина Добрева, както и главният редактор на детския портал Az-deteto.bg, Mария Дуковска. На големия финал ще бъдат наградени победителите, по един във всяка възрастова група (6-10 г. и 10-14 г.)

“Забавното лятно четене“ е кампания в полза на обществото, инициирана от българския детски портал Az-deteto.bg като част от медийна група Investor и Столична библиотека. Инициативата се проведе за пръв път през 2011 г. и основната и цел е да насърчава детското четене като дава реално измерими резултати. Активната част на кампанията протича през лятната ваканция на учениците в периода между Деня на детето (1 юни) и Първия учебен ден (15 септември). „Забавното лятно четене“ е кампания с национално покритие и освен разпространението на книги, материали и информация посредством мрежа от библиотеки и читалища, всяка година екип на Az-deteto.bg лично посещава по няколко български града като организира културни мероприятия на място с деца, заедно с представители на общините, заинтересованите страни и културни дейци. Във всеки град се избират посланици на „Забавното лятно четене“, които продължават дейността като мисионери на детското четене. Досега над 60 детски автори, културни дейци и представители на регионалните инспекторати по образованието и общините са приели титлата "посланик на детското четене" и са поели отговорната задача да разпространяват тази добра кауза. От старта на кампанията през 2011 година досега, участие в него са взели над 10 000 деца, а прочетените книги са над 40 000. До момента посетените градове в България са 24. Благодарение на „Забавното лятно четене“ с всяка изминала година малките читатели стават все повече, което е и основата задача на кампанията.

Повече информация за целия проект, както и възможността за регистрация в електронния читателски дневник можете да намерите в специалната рубрика на Az-deteto.bg. „Забавното лятно четене” се провежда със съдействието на Министерство на образованието, Столична община, Столична библиотека, Българска библиотечно-информационна асоциация, “Глобални библиотеки“, UNICEF, фондация „Заедно в час”. Основен партньор и спонсор на „Забавното Лятно четене” е ЧЕЗ България. Партньори са също издателствата „Ентусиаст”, „Инфодар”, „Фют”, „Жанет 45” и книжарница „Оринж“, а комуникационен партньор е агенция Civitas Global.

Медийни партньори на проекта са Bulgaria ON AIR, Българско национално радио, Dnes.bg, Azjenata.bg, Az-cheta.com, Teenproblem.bg, Detskiknigi.com, Национална мрежа за децата,www.namama.bg и KIDS Programata.

fallback
Още от PRESS
fallback