Победителите в PR приз 2014 година бяха обявени на тържествена церемония в столицата на 26 юни.
В 14-тото издание на най-авторитетния конкурс за връзки с обществеността - PR приз се състезаваха общо 48 проекта.
Номинираните бяха оценявани от един най-значимите международни експерти - Томас Ахелис от Германия, който е със сериозен принос за развитието на PR професията в световен мащаб.
В конкурса, организиран от Българското дружество за връзки с обществеността журито открои корпоративния пи ар и продуктовите кампании.
„Много впечатляващи неща имаше на това издание, впечатли ме фактът, че компаниите започват да се престрашават да говорят за кризисен пи ар“ - каза Лиляна Загорчева, PR специалист.
Конкурсът имаше за цел да избере най-добрата PR кампания в България, най-социално отговорна PR кампания в бизнес и НПО сектора и най-добрия PR проект в публичния сектор.
В специална категория бяха бъдат отличени и най-добрите студентски проекти.
В PR приз 2014 участваха 48 проекта, разпределени в 13 от 14-те конкурсни категории. Оценките на проектите бе поверена на жури в състав – Асен Асенов – председател на БДВО и председател на журито; Томас Ахелис - управляващ мениджър и партньор в агенция Achelis and Partners Германия; Елица Баракова – ръководител на екипа на фондация „Помощ за благотворителността в България“; Доника Ризова – PR на телевизия „България он Eр“; Лиляна Загорчева – PR експерт с над 15 години опит в корпоративните комуникации; Милен Филипов – преподавател по „Стратегическо комуникационно планиране“ в Бургаския свободен университет; Гергана Иванова - съсобственик и управител на РА The Smarts; Проф. д-р Маргарита Пешева – преподавател и медиен експерт, представител на Българската академична асоциация по комуникации (БААК) в журито.
Репортаж на Борислав Петров и оператора Тодор Тодоров.
Участници и наградени във всички категории:
Категория: Корпоративна PR Кампания:
New Moment New Ideas – проект: „Jameson Златна Бленда“
Civitas Global Bulgaria – проект: „Сподели книга за лятото“
All Channels Communication Group – проект: „Захарни Заводи“
Мтел – проект: „Mtel Treasure Hunting“
Класиране в категорията:
New Moment New Ideas – проект: „Jameson Златна Бленда“ – 1-то масто
Civitas Global Bulgaria – проект: „Сподели книга за лятото“ – 2-то място
Мтел – проект: „Mtel Treasure Hunting“ – 3-то място
Категория: CSR проект – бизнес сектор:
ЧЕЗ – проект: „Образователна кампания електроенергия“
Vivacom – проект: „VIVA Start Up“
AMI Communications – проект: „Shell Eco Marathon“
Ulympix – проект: „Дай шанс на балканката!“
Hill Clinic – проект: „Project Movember“
Mtel – проект: „Приеми дете – създай бъдеще!“
BBDO Group – проект: „Samsung Smart Education“
BBDO Group – проект: „PLAY4change“
Класиране в категорията:
Hill Clinic – проект: „Project Movember“ – 1-во място
AMI Communications – проект: „Shell Eco Marathon“ – 2-ро място
Mtel – проект: „Приеми дете – създай бъдеще!“- 3-то място
Категория: CSR проект – нестопански сектор:
Фондация „Инициатива за финансова грамотност“ – проект: „Моят живот, моите финанси“
All Channels Communication Group –проект: „Писмо за промяна“
All Channels Communication Group – проект: „ДАР за България“
Civitas Global Bulgaria – проект: „Остани без дъх“
*Holiday Heroes – проект: „Holiday Heroes“ (Преместен по решение на журито от „CSR проект - бизнес сектор“, за която е подадена първоначалната заявка)
Класиране в категорията:
All Channels Communication Group –проект: „Писмо за промяна“ – 1-во място
All Channels Communication Group – проект: „ДАР за България“ – 2-ро място
Civitas Global Bulgaria – проект: „Остани без дъх“ – 3-то място
Категория: PR проект в публичния сектор:
United Partners – проект: „Силата на интелигентните комуникации“ - 1-во място
Категория: Зелени комуникации и градска среда:
Овергаз Инк – проект: „Да запазим България зелена и чиста за нас и нашите деца”
Interimage – проект: „Do the right mix – Придвиждай се разумно“
Мтел – проект: „Mtel Eco Grant“
United Partners – проект: „Холандски ден на зеления град“
BBDO Group – проект: „ПАРКирай се на зелено“
Chapter 4 – проект: „Зеленият проект на Аурубис 2013“
Класиране в категорията:
United Partners – проект: „Холандски ден на зеления град“ - 1-во място
Мтел – проект: „Mtel Eco Grant“ – 2-ро място
Овергаз Инк – проект: „Да запазим България зелена и чиста за нас и нашите деца” – 3-то място
Категория: PR проект за вътрешни комуникации:
1. Овергаз Инк, ТехноЛогика, КонтурГлобъл Марица Изток 3 – проект: „Гордея се с труда на моите родители“
Vivacom – проект: „Големите 5 и VIVA SHINE“
Мтел – проект: „Мтел Олимпиада“
Мтел – проект: „Mtel Fair“
Chapter 4 – проект на Аурубис БГ: “Живей здравословно”
Класиране в категорията:
Овергаз Инк, ТехноЛогика, КонтурГлобъл Марица Изток 3 – проект: „Гордея се с труда на моите родители“ – 1-во място
Chapter 4 – проект на Аурубис БГ: “Живей здравословно” – 2-ро място
Мтел – проект: „Mtel Fair“ - 3-то място
Категория: PR проект за продукт или услуга:
Microsoft – проект: „Windows 8.1 лично твой“
New Moment New Ideas – проект: „Футболната реплика на България“
United Partners – проект: „BRAUN Pimp your jeans“
BBDO Group – проект: „Спестовен жилищен кредит“
Класиране в категорията:
New Moment New Ideas – проект: „Футболната реплика на България“ – 1-во място
Microsoft – проект: „Windows 8.1 лично твой“ – 2-ро място
United Partners – проект: „BRAUN Pimp your jeans“ – 3-то място
Категория: Специално събитие:
New Moment New Ideas – проект „Microsoft in Charge“
Interimage – проект „10-те градски точки на Do the right mix“
УниКредит Булбанк–проект: „Завръщането на Купата на UEFA Champions League в България“ AMI Communications – проект: „Ден на Visa в България“
All Channels Communication Group – проект: „Revolutionory Rood“
Мтел – проект: „The night of iPhone“
Айдиа Адвъртайзинг – проект: „Nitro Dance Show“
Cognito – проект: „Тайната вечеря“
Класиране в категорията:
УниКредит Булбанк – проект: „Завръщането на Купата на UEFA Champions League в България“ – 1-во място
Cognito – проект: „Тайната вечеря“ – 2-ро място
All Channels Communication Group – проект: „Revolutionory Rood“ – 3-то място
Категория: PR проект на медиа:
All Channels Communication Group – проект: „Discovery Networks“ - 1-во място
Категория: Кризисен PR:
ЧЕЗ – проект: „Запазване на лицензите на ЧЕЗ“ – 1-во място
Категория: Онлайн кампания или проект:
All Channels Communication Group – проект: „Писмо за промяна“
Мтел – проект: „Мтел Видео Новини“
Класиране в категорията:
All Channels Communication Group – проект: „Писмо за промяна“
Мтел – проект: „Мтел Видео Новини“
Категория: „Политически PR“:
ПП „Зелените” – проект: „Има различна политика“
Chapter 4 – проект: „Европа: Ново начало“
Класиране в категорията:
** Журито не присъжда награда за първо и второ място
ПП „Зелените” – проект: „Има различна политика“ – 3-то място
Категория: „PR на студентски проект:
Десислава и Надя – проект: „Всичко е в твоите ръце“ – 1-во място
Специални награди:
Конфедерация на работодателите и индустриалците в България (КРИБ)
Категория: „CSR проект – бизнес сектор“:
ЧЕЗ – проект: „Образователна кампания електроенергия“
b2b Magazine
Категория: „Зелени комуникации и градска среда“:
Chapter 4 – проект: „Зеленият проект на Аурубис 2013“
Награда на журито на PR приз 2014
„Проект-послание“:
All Channels Communication Group –проект: „Писмо за промяна“
Награда на Българско дружество за връзки с обществеността:
„Принос в развитието на PR професията в България“:
Проф. д-р Любомир Стойков