Когато говорим за круизни кораби, винаги ли по-големият е по-добър?
Дейв Дингъл, председател на Carnival: В този случай, от борда на Britannia тази сутрин, мога да кажа, че големината определено е нещо хубаво.
Успяхме да вместим в кораба безпрецедентна палитра от удобства и услуги за нашите пътници, което прави Britannia най-вълнуващият кораб, който някога е строен тук в Саутхемптън.
Дейвид, някои от статистиките, за които четох по-рано, направо ме шокираха. Ето две цифри, които харесах. Корабът е по-дълг от небостъргача Shard в Лондон и на борда имате произведения на изкуството на стойност над един милион паунда. Разкажи ни за някои от тези зашеметяващи статистики на Britannia.
Дейв Дингъл: Първо тя има водоизместимост от 141 хиляди тона. Това прави Britannia например два пъти по-голям от първия модерен круизен кораб, който построихме преди повече от 20 години.
Тя разполага с над 1800 каюти. Обикновено ще превозваме 3650 пътници, които се обслужват от 1350 души екипаж.
Така че това е една плаваща общност от над 5000 души. И за мен това е най-вълнуващата статистика, повече от всичко останало.
А защо все пак непостроихте най-големия кораб на света Дейвид? Погледнах в интернет по-рано и разбрах, че най-големите кораби са Allure of the seas и Oasis of the seas – два кораба, собственост на Royal Caribbean International. Те са дълги 362 метра и имат водоизместимост от 226 хиляди тона. Както ти каза, вашият кораб е дълъг 330 метра и има водоизместимост 141 хиляди тона. Защо не се опитахте да подобрите този рекорд, като построите най-големия кораб в света?
Дейв Дингъл: Това винаги е въпрос на баланс. Когато строите круизен кораб вие взимате под внимание доста неща.
Много важно е да се съобразите с пристанищата по света, докъдето ще плава корабът.
Трябва да внимавате - ако корабът стане твърде голям, някои пристанища ще се окажат недостъпни.
Също така, ако изсипете толкова много хора на брега наведнъж, дестинацията може да не е в състояние да ги обслужи.
Освен това от бизнес перспектива ние сме взели под внимание растежът на пазара тук във Великобритания, така че този кораб е с 20% по-голям от последния кораб на P&O Cruises.
За това, като вземете предвид растежа на пазара, трябва да имате правилен подход за капацитета на кораба.