Социалните мрежи ни помагат по-лесно да общуваме с читателите, коментира зa www.bgonair.bg главният редактор на Investor.bg Бойчо Попов. Повод за думите му стана стартът на публичния чат на Investor.bg във Viber. По думите му „в днешния динамичен свят журналистиката е възможна за и от читателите ни”.
Ето какво споделя той по въпросите за развитието на партньорството с Viber и значението на обратната връзка с читателите на Investor.bg:
Защо Investor.bg се обърна към Viber?
Всъщност истината е, че Viber ни потърсиха предвид разширяването си в Източна Европа и по-специално засиления фокус към България, Гърция, Сърбия и Унгария - четирите водещи пазара от гледна точка на статистика и потенциал за развитие на 27-милионната база от потребители в Централна и Източна Европа.
От платформата търсят сътрудничество и сред икономическите медии, след като имаха в портфолиото си вече спортни и чисто новинарски сайтове, сред които и Dnes.bg. Ето защо Investor.bg бе естествен избор като източник на достоверна и проверена информация за бизнеса и вземащите решения мениджъри.
Каква аудитория таргетирате?
Viber е петата по популярност в света услуга за онлайн съобщения. Аудиторията вече наброява над 250 млн. абоната, докато в края на 2014 г. абонати бяха едва 100 млн. души. Самите публични чатове са налични във Viber от ноември 2014 г., като те позволяват общуване със знаменитости и представители на известни брандове. Ето защо ние, в Investor.bg, не пропуснахме тази възможност като начин да достигнем до една млада, активна и образована аудитория.
Имате хубав форум на сайта си. Какво е значението за вас на социалните канали?
Форумът на Investor.bg е най-големият форум за обсъждане на финансови и борсови новини в България, в който големи и по-малки инвеститори обсъждат глобалните и локалните процеси. За нас като онлайн медия на повече от 15 години форумите и социалните канали играят все по-голяма роля, като се има предвид нарастващото значение на социалните мрежи. Въпреки че Investor.bg може да се похвали, че огромната част от аудиторията е лоялна и не посещава сайта чрез публикации от Facebook или други социални мрежи, обръщаме сериозно внимание на засилващото се значение. Тези мрежи ни помагат и да комуникираме по-лесно с читателите си, защото вярваме, че в днешния динамичен свят журналистиката е възможна за и от читателите ни. Неслучайно някои от по-сериозните ни разработки са станали факт именно след читателски сигнали.