Така че Дейна, смяташ ли, че това ново Porsche ще открадне печалбата на Елон Мъск?
Дейна Хъл: Нека видим, какво ще се случи. Porsche току ще представи тази концептуална кола. До колкото разбирам обаче тя няма да се появи на пазара още 5 години.
Така че когато наистина се появи на пазара и потребителите започнат да я купуват, ще видим колко сериозна е конкуренцията.
Колко силна е конкуренцията? Porsche се опитва да изместят Tesla или това е просто нещо, с което целят да повишат имиджа на марката?
Дейна Хъл: Интересно е, че най-накрая виждаме, как големи автомобилопроизводители се насочват към електрическите коли.
От дълго време чуваме обещанията за електрически коли, но сега накрая започваме да ги виждаме наоколо. Поне като концептуални модели във Франкфурт.
Пет години е дълъг период от време във автомобилната индустрия. Какво очакваме от Tesla до 2020, когато тази кола ще се появи на пътя?
Дейна Хъл: До 2020 Tesla се надява да има своя Model3, който е по-малко скъп, напълно електрически седан, който трябва да бъде представен в края на 2017.
Тяхната гига фабрика също трябва да е завършена и функционираща и като имаме предвид софтуерните ъпдейти сега предлаганите модели също могат да бъдат подобрени.
Дейна, незнам дали съм само аз, но когато чуя Porsche и електрическа в едно и също изречение, за мен тук има някакво разминаване, макар и неволно.
Дейна Хъл: Това определено не е нещо, с което Porsche са известни, но си мисля, че всички големи автомобилни компании започват да гледат все по-сериозно на електрическите коли.
Знаете, че скоростта е нещо, по което Porsche определено работи в този модел.
Колко притеснени трябва да са в Tesla по отношение на всички останали автомобилопроизводители, производителите на луксозни автомобили, които се опитват да стъпят на пазара на електрически коли?
Дейна Хъл: Трудно е да се каже. Елън Мъск винаги е казвал, че той приветства конкуренцията. Ако повече хора се интересуват от електрически коли, това като цяло помага на Tesla.
Дълго време Tesla вървеше по този път сама, макар определено да имаме и Chevy Volt и Nissan Leaf.
Всички тези коли обаче се продават в сравнително малки обеми. Така че ако повече автомобилопроизводители представят електрически коли и електрическите коли спечелят пазарен дял спрямо колите с двигатели с вътрешно горене, това в крайна сметка помага на Tesla.
Да и разбира се, колкото повече електрически коли, толкова повече инфраструктура, повече станции за зареждане и това са добри новини за всички производители на електрически коли.