Зад нас имаме SUV, но вие представихте вашето ново Porsche 911 – кажете ни с какво е различно?
Матиас Мюлер, изпълнителен директор на Porsche:
Ние разчупихме традицията, защото сменихме технологията на двигателите. Сега те са турбо.
Зад нас имаме SUV, но вие представихте вашето ново Porsche 911 – кажете ни с какво е различно?
Матиас Мюлер, изпълнителен директор на Porsche:
Ние разчупихме традицията, защото сменихме технологията на двигателите. Сега те са турбо.
Турбо двигателите също имат дълга традиция в Porsche. Били сме много успешни в моторните спортове години наред.
Сега обаче трябваше да изпълним екологичните изисквания, което означава, че трябваше да се справим с въглеродните емисии.
Ние понижихме тези емисии с 12% и в същото време нашата кола е по мощна и бърза.
Така че това е една кола с по-малко въглеродни емисии и по-добро представяне.
Матиас Мюлер: Да, разбира се. Такова е всяко Porsche 911.
Когато погледнем глобалния пазар, какво е забавянето, което наблюдавате в Китай?
Матиас Мюлер: Това е труден пазар в момента, но ние не усещаме забавяне, защото написахме домашното си, което означава, че имаме много атрактивно портфолио за китайските потребители.
Ние разширихме мрежата си от дилъри, както като количество, така и като качество и това означава, че сме готови да се справим с всички тези проблеми, които те имат с икономиката си.
Това означава, че продажбите ви през 2015 са се увеличавали в Китай. Какво ще ни кажете обаче за 2016?
Матиас Мюлер: През 2016 също трябва да имаме ръст, защото през следващата година ще имаме новото поколение 911 и новия Cayman, след което и Panamera, така че гледаме в бъдещето.
Китайският пазар нараства също, но не с такива темпове, така че…
Матиас Мюлер: Това е така за сега, но никой не знае, какво ще се случи утре, така че ще видим.
Ако гледате към конкуренцията в сегмента на луксозните коли, от кой се притеснявате наистина, кого следите?
Матиас Мюлер: Притесняваме се от всяка конкуренция. Ние обаче сме уверени. Ние сме марка, която е много горда, има дълга традиция, така че следим конкуренцията, но не се притесняваме.
Матиас Мюлер: Първо на първо, това е голямо предизвикателство да понижим въглеродните емисии до 95 грама за километър до 2020.
Така че те трябва да са внимателни с ограниченията за 2025, защото това е голямо предизвикателство за автомобилната индустрия да изпълним изискванията за 2020.
Значи има опасност, регулаторите да стигнат твърде далеч?
Матиас Мюлер: Да.
Когато погледнем растежа в Европа, смятате ли, че може да продадете повече коли в Европа или на Стария континент няма такъв капацитет?
Матиас Мюлер: Ние продаваме коли в Америка, в Азия, в останалия свят, както и в Европа, така че може да компенсираме с тези различни пазари, ако това е необходимо.