fallback

Производство в Китай ще бъде радост за Renault

Карлос Гон, директор на Renault-Nissan от автосалона във Франкфурт

15.09.2015 | 23:00

От автосалона във Франкфурт Карлос Гон, директор на Renault-Nissan коментира перспективите за автомобилната индустрия - в САЩ, Китай и Бразилия, както и какво би означавало решение на Фед за вдигане на лихвите за развиващите се пазари.

Карлос Гон коментира и руския пазар, където продължава да очаква спад, не е голям оптимист, но спомена, че очаква потенциална държавна помощ в Русия в подкрепа на продажбите на автомобили в средния и ниския сегмент.

Карлос Гон разговаря с Ханс Никълс от Bloomberg.

Още по темата

Карлос Гон, директор на Renault-Nissan:

 

Разбирам, че ръстът на китайския пазар може да буди тревога за компании, които имат голямо присъствие в Китай, които имат сериозен пазарен дял. Но за нас е само възможности. Ние практически не присъстваме в Китай. Това ще бъде първият ни завод там. Имаме пазар от 20 млн пред очите си и това е източник на радост, не на тревога.

 

Бразилия за съжаление е източник на грижи. Пазарът падна тази година над 20%. Прогнозираме до края на годината спад от 25%. Не виждаме как догодина ситуацията може да се подобри. В най-добрия случай ще се стабилизира.За съжаление ще имаме няколко тежки години в Бразилия.

2017? Кой знае? Ще зависи много от решението на правителството на Бразилия. Не само от решението, но и в каква степен ще се изпълни, за да се върне Бразилия обратно на пътя на растежа. Потенциалът на страната остава - няма никакво съмнение в това.

 

Очакваме решението на Фед тази седмица. Какво би означавало повишението на лихвите за вашите продажби на коли? Тревожите ли се от това, което може да реши Фед?

Това е голям въпрос. Не се притеснявам толкова, защото имам чувството, че това вече се очаква от пазара. Така че ако стане сега, след 3 или 6 месеца - има толкова голямо очакване от целия пазар, а и в този момент здравето и ръстът на американската икономика са толкова добре, че и да има ефект, той ще е слаб. Говоря за Америка. Извън Америка ефектът може да е по-голям.

 

Още по темата

Значи, мислите, че решението е оценено в Америка?

Да, така мисля. По-голямата част от него - да. За следващата година, 2016, ние не предвиждаме много силен ръст на автопазара в САЩ. Мислим, че ще бъде около 1-2%, което е доста умерено и определено е съвместимо с увеличението на лихвите.

 

Подсказахте, че бихте се разтревожили от решението на Фед за вдигане на лихвите извън САЩ. Къде би бил най-големият ефект от това?

В развиващите се пазари. Голяма част от тях се борят и последното нещо, което искат е несигурност около лихвите в САЩ. Затова мисля, че ще решението ще се усети на развиващите се пазари. Но ефектът ще бъде дори още по-голям заради проблема на развиващите се пазари. Но в Америка - не се тревожа.

fallback
fallback