Проучване, проведено във Франция, по поръчка на Министерството на образованието показва, че социалното неравенство задълбочава изолацията в училище.
Тестовете, направени сред ученици показват силно проявено неравенство според социалната категория на децата, които в колежа се засилват. Изследването бе представено на 25 август 2015, в навечерието на началото на учебната година.
Изследването, представено от Europe 1 е направено сред 35 000 ученици от три последователни випуска. То показва, че социалната среда на децата определя резултатите на колежаните на тестовете по литература, математика, езиково богатство и логика.
Един от най-интересните резултати от изследването според Europe 1 е как учениците от по-горен клас отговарят на въпроси, на които слабите ученици от по-малък клас не могат. Слабите ученици са казали, че разполагат с по-малко от 30 книги вкъщи, а по-добрите - с над 200 книги.
Колежанката, която никога не е виждала комикс
Жан-Франсоа Клер, преподавател по математика в Париж е констатирал пропастта, която дели децата в собствения му клас. "Един ден дадох упражнение, представено под формата на комикс, нещо конкретно. Момичето не го разбра, а знаеше теорията. Докато я поправях разбрах, че никога в живота си не е чела комикси", казва Клер пред Europe 1.
Резуме на изследването /на френски ез./ ще намерите тук.