Първа среща с новото Ferrari 488 GTB

Коментар на Хана Елиът за Bloomberg Pursuits от Биг Сур, Калифорния

18.08.2015 | 16:54 Редактор:
Първа среща с новото Ferrari 488 GTB
Първа среща с новото Ferrari 488 GTB

В наши дни не може да имате всичко, нали така? Може да имате 600 конски сили, но ужасен разход на гориво.

Може да имате нещо, което е ръчно изработено и стилно, но е твърде ценно, за да си позволите да го карате агресивно.

Може би, но Ferrari 488 GTB модел 2016 е доста близо до това, да отговори на всички тези очаквания.

Карах този зашеметяващ автомобил за 243 хиляди долара днес близо до Биг Сур и колата се оказа толкова вълнуваща, колкото и извития й контур и ниското окачване.

Това 488 GTB има 3,9 литров V-образен турбо двигател, който генерира 660 конски сили и тяга от 760 Нютон метра.

7-степенната автоматична скоростна кутия с два съединителя е с 30% по-бърза от тази на нашумялото Ferrari Italia - най-близкият подобен модел.

И масивната тяга на двигателя е с 41% по-голяма също. Колата може да развие 100 километра в час за 3 секунди, а максималната скорост е доста над 320 километра в час.

Какво означава всичко това? Това означава, че 488 GTB е отговорът на Ferrari към Lamborghini и Maclaren.

Може да имате огромна мощ и великолепно представяне без това да означава, че колата ви ще поглъща огромни количества гориво.  

Ето и тайната на това. 488 е лек - с 10 килограма по-лек от своя предшественик.

Това, което е по-важно обаче, е турбо двигателят, който извлича максимална мощ от по-малко цилиндри.

Това не е първото турбо на Ferrari. Те направиха едно в началото на 80-те, както и GTB през 2008. Това обаче е първото от доста време на сам.

И тази история е малко противоречива. Консервативните фенове на Ferrari  обикновено държат на по-традиционни двигатели.

Технологията обаче е невероятно ефективна и всяко забавяне, ако изобщо има такова, на практика е недоловимо.

И аз имам усещането, че веднъж след като седнете зад волана, други неща също може да спечелят вниманието ви.

Кожените седалки в стил Формула 1, коралово червените светлини на кормилото ви, които ви показват оптималния момент, кога да завиете, както и подробности като формата на страничните радиатори, които изглеждат като ноздри на арабски жребец, когато запалите двигателя.

Всъщност няма особено от какво да се оплакваме в тази кола. Освен ако не мислите, че е прекалено лъскава, в който случай по принцип Ferrari като цяло не е по вашия вкус. С други думи откажете се.