Търсят ли МН370 на правилното място

Чарита Патиарачи, учен от Университета на Западна Австралия, разговаря с Bloomberg за откритото парче от самолет

03.08.2015 | 15:43 Редактор:
Търсят ли МН370 на правилното място
Търсят ли МН370 на правилното място

Шери Ан, Bloomberg: Ако се докаже, че останките наистина са от МН370, ще бъдете ли сигурен, че издирването е на правилното място? Ще Ви помогне ли това да прецените и къде е останалата част от самолета?

Чарита Патиарачи, University of Western Australia: Данните, които имаме от компютърните модели и теченията в Индийския океан, показват, че откриването на тези останки на остров Реюнион е напълно в съгласие с първоначалното търсене в източния Индийски океан. Ако бъде доказано, можем да сме сигурни, че търсят останките на правилното място. Можем да използваме обратно проследяване, за да локализираме мястото, откъдето е дошла тази останка, но са изминали повече от 500 дни от катастрофата и са възможни грешки в системата. Мисля, че не е сигурно и кога останките са попаднали на брега, така че всичко това усложнява нещата. Освен това, само едно парче не ни позволява да правим нищо точно.

Шери Ан, Bloomberg: Ако останките не могат да помогнат за точното определяне на мястото на самолета, какво можете да ни кажете?

Чарита Патиарачи, University of Western Australia: Дава ни увереност, че търсим останките на правилното място и се надяваме, че ще ги намерим.

Шери Ан, Bloomberg: Подходяща ли е сегашната зона на издирване или смятате, че трябва да се разшири?

Чарита Патиарачи, University of Western Australia: Не, подходяща е. Трябва да разберете, че имаме само едно парче от останките и сегашната зона на издирване е избрана и имаме голям брой различни независими доказателства, което повишава шанса за напредък.

Шери Ан, Bloomberg: Как е възможно парчето да е стигнало чак до остров Реюнион? Това са 4000 км от зоната за издирване.

Още по темата

Чарита Патиарачи, University of Western Australia: Теченията в Индийския океан образуват посоки, обратни на часовниковата стрелка, така че всякакви отломки, които тръгват от източния Индийски океан, ще се окажат в региона на Реюнион. Това е често срещано явление в океана. Вероятно сте чували за останките след цунамито в Япония, които се озоваха в Северна Америка. Точно това се случва и сега. Центърът на Индийския океан се превръща в нещо, което наричаме „област на отломки“. Това, което знаем за системата и цялата информация увеличават познанията ни.

Шери Ан, Bloomberg: Споменахте цунамито в Япония от 2011, което ни показа, че е много трудно да се разчита на модели на течения и вълни, за да се определи мястото, от където първоначално са тръгнали отломките. Колко трудно ще бъде да се проследи течението, за да се доближите до мястото, където може да се намира самолетът? Кой е най-големият проблем в момента?

Чарита Патиарачи, University of Western Australia: Много е трудно, защото имаме само едно парче и не знаем точното време, когато е дошло на остров Реюнион. Бих могъл да кажа, че можем да направим обратно моделиране, но то ще ни даде зона по-голяма от сегашната зона на издирване, така че в този случай това няма да помогне да се определи откъде е дошла тази отломка.