Прощалното турне на Grateful Dead

За последните 10 години легендарната група е продала над 35 милиона албума

07.07.2015 | 16:43 Редактор:
Прощалното турне на Grateful Dead
Прощалното турне на Grateful Dead

Dead Heads се стекоха в Санта Клара Калифорния само на няколко мили от мястото, където е създадена любимата им група, за старта на краткото прощално турне на групата в събота и неделя.

Феновете изпълват паркинга пред стадиона Ливайн, облечени с тениски шарени tie-dye тениски. Имаше и много, които можете да си купите.

Марк Пинкъс, президент на Rhino Entertainment: Имаме сноуборди, скейтборди, всякакви обувки - от сандали до обувки за тенис. Имаме нови Alvarez китари, така че списъкът е дълъг.

20 години, след като Джери Гарсия почина, рекламните материали на Grateful Dead все още носят огромни печалби не само на групата, но също така и Rhino Entertainment подразделението на Warner Music.

Марк Пинкъс: Те харесват да сключват подобни лицензионни сделки и искат търговската им марка да присъства. Но да, те искат да бъдат компенсирани, както и ние.

Rhino Entertainment сключи с Greatful Dead 10-годишен договор през 2006, който им даде контрол върху търговската марка, интернет страницата, студийните албуми и записите на живо.

Марк Пинкъс: Дори през 2006, идеята за подобна сделка беше съвсем нова, така че това е една от първите подобни сделки. Това се случи, след като Rhino разбра, какво прави Grateful Dead - Grateful Dead.

Дълго време групата изкарваше парите си от концерти. Grateful Dead контролираха продажбата на билети, продажбата на тениски и плакати и за известно време оперираха свой собствен лейбъл.

Николас Мериуедър, биограф на Grateful Dead, Санта Круз:

Не че имаха враждебни отношения с звукозаписните компании. Имаше обаче постоянни търкания с тези компании, които казваха - искаме да станете студийни музиканти и да правите добри записи, докато Grateful Dead казваха – не – не - искаме да сме концертни музиканти и това означава много за нас.

Всичко се променя през 1995, след смъртта на Джери Гарсия. Бандата престава да прави турнета, тъй като останалите членове на групата се оказват по-малко заинтересовани да продължат бизнеса.

Николас Мериуедър: Вероятно са имали усещането, че се нуждаят от външна помощ, която компания като Rhino може да им окаже, че ако са се опитат да направят това сами, то вероятно би им коствало твърде много.

С помощта на Rhino Dead продават 35 милиона албума – цифра, която продължава да расте. Rhino се надяват, че това ще е достатъчно, за да бъде гарантирана още една доходоносна сделка с групата.

Марк Пинкъс: Това бяха страхотни времена и аз съм убеден, че ще работим с тях още много години.

За да успее да направи това, групата трябва да спечели нови фенове и това може би е най-важна част от тези концерти.

Марк Пинкъс: Искам всички да си кажат, уау, тази музика е наистина, наистина добра.

И бизнесът ще ги последва, защото има причина те да са най-добрата концертна група цели 10 години.

Това не е само заради цирка, който съпровожда всичко това, а защото това са невероятни музиканти, изпълняващи невероятни парчета.