fallback

Може ли Световното по футбол за жени да привлече феновете и FIFA

Женският футболен Мондиал през 2015 г. започна на 8 юни в Канада.

09.06.2015 | 14:41 Автор: Велко Каменов

Световното първенство по футбол за жени започна на 8 юни 2015 г. в Канада. Дали обаче женският футбол ще се справи с трудностите, пред които е изправен?

FIFA обича да изтъква, че интересът към женския футбол се е увеличил от провеждането на първото Световно първенство по футбол за жени, преди едва 24 години. 30 милиона жени и момичета играят футбол днес, а доскорошният шеф на организацията Сеп Блатер заяви, че иска броят им да се увеличи с 50% през следващите 4 години.

Женският футбол обаче все още е изправен пред много предизвикателства. Едно от най-големите са парите. Блатер говори много за инвестициите във футбола, но от единия милиард долара, похарчен от FIFA за развитието на футбола през последните четири години, едва 1% са били заделени за развитието на женския футбол.

Една от най-добрите футболистки в света – бразилката Марта  – е само на 29 години, а вече е играла за 7 различни клуба, 4 от които са се разпаднали. Женските футболни отбори продължават да изпитват трудности с привличането на спонсори. Спонсорството в женския футбол достига едва 5,4 милиона долара – несравнимо по-малко, отколкото в мъжкия. FIFA получи над 461 милиона долара само от Световното първенство през 2014 г.

Това обаче е само една от неравнопоставеностите между мъжкия и женския футбол. Победителят на Световното първенство по футбол за жени през 2015 г. ще прибере едва 15 милиона долара. През миналата година победителят на Световното при мъжете спечели почти 40 пъти повече.

И докато FIFA казва, че се опитва да насърчи растежа на футбола в световен мащаб, разликите са сериозни. Сега седмото Световно първенство за жени представлява възможност за женския футбол да привлече нови фенове. Изглежда обаче най-трудни за привличане са самите членове на ФИФА. Наскоро организацията анкетира членовете си и едва 5% от тях определиха женския футбол като „привлекателна област за инвестиции”.  

 

fallback
fallback