fallback

Икономика на американския хокей

Bloomberg с репортаж за американския хокей и приходите, които срещите носят

04.06.2015 | 11:24 Автор: Виктория Крумова

Дейвид Гура, Bloomberg: Винаги помага да имате един от шестте оригинални отбора на Националната хокейна лига на финалите за Купата „Стенли“. Ако това стане, рейтингът се покачва, Black Hawks са един от оригиналните шест, Rangers печелят, а два нови отбора щяха да се срещнат на фините. Със сигурност това би покачило рейтинга.

Последния път, когато това се случи, беше през 2013г., когато Chicago игра срещу Boston в серия от шест мача, гледана от 5.75 милиона зрители.

Ню Йорк е най-големият медиен пазар в САЩ, Чикаго е номер три, Тампа-Сейнт Питърсбърг е номер 13. Освен това, Ню Йорк е най-големият град в Америка с най-много фенове, които гледат мачове, купуват шапки, купуват екипи. Това са фенове и на отбори, които феновете на други отбори обичат да мразят. Това означава мач, който включва и равен резултат. Така че би ли помогнало на хокея Rangers да бъдат на финалите за купата „Стенли“? Да. Но не достатъчно.

Още по темата

Спортните икономисти казват, че проблемите на Националната хокейна лига не могат да бъдат решени само с една звездна серия. Да започнем с рейтинга: хокеят има предани фенове, но не толкова много предани фенове, колкото футбола, бейзбола или баскетбола. Най-гледаният финал за купата  „Стенли“ за последните 40 години беше през 2011г. – мач номер седем на Boston Bruins срещу Vancouver Canucks. Повече от 8 и половина милиона зрители. Сравнено с футбола в четвъртък вечер  - миналия сезон един мач средно привличаше двойно повече.

Истинският въпрос са приходите – миналата година Националната футболна лига спечели около $10 милиарда, Бейзболната лига – около $9 милиарда, а Националната хокейна лига – около $3 милиарда.

 

fallback
fallback