Брад Хъдсън, Bloomberg: Дълбоко под земята в тунелите, които ще служат за най-новата мрежа на метрото в Индия, Рейко Абе до голяма степен се чувства като у дома си. И все пак първата жена-тунелен инженер в Япония не успя да си намери работа в родината си.
Рейко Абе, тунелен инженер: У дома в Япония имаме легенда за планинска богиня, която гласи, че ако жена се качи на планината, тя ще рухне. Не можех да влизам на строителни площадки. За един инженер е голямо препятствие да не може да влиза в строежи. Това беше ужасна мисъл за мен, затова мислех как мога като инженер да вляза в тунел. Затова реших да замина в чужбина.
Брад Хъдсън, Bloomberg: Така Рейко Абе научила английски докато работела на пълно работен ден, учила в Норвежкия университет за инженерство и технологии и работела по проекти като високоскоростни железопътни линии в Тайван и киевския проект за метро в Украйна и схема за градско планиране в Катар. Сега тя е президент на индийския клон на базираната в Токио Oriental Consultants Global: и отговаря за транспортни проекти от Ню Делхи до Бангалуру. И въпреки това все още има пречки.
Рейко Абе, тунелен инженер: Мисля, че има много хора, които не бяха виждали жена на индийски строеж. Има 40 000 души, които работят там, а аз бях единствената жена. Но както и в Тайван – правят категории: мъж, жена, госпожа Рейко. Бях странна като панда. Не бях жена. Госпожа Рейко беше панда!
Наоки Мураяма, Oriental Consultants Global: Тя е специална заради своята решимост. Щом реши нещо, тя го прави до края, не се отказва, затова успява да свърши всичко. Много е силна психически.