Стивън Eнгъл, Bloomberg: Много китайски новобогаташи купуват всичко – например, плащат $6 000 000 за новата суперяхта на Ferretti, създадена специално за китайския вкус.
Ще си помислите, че по време на антикорупционните акции в Китай подобно показно парадиране с богатство би се скривало, но това не е така, според Ferretti.
Алесандро Тирели, директор продажби, Ferretti: Да, това е показност, но фокусираме усилията си най-вече не в публичния сектор, а продаваме на частни собственици, а клиентите ни са предприемачи, определено заможни хора, такива, които са работили упорито през целия си живот и са забогатели през последните години.
Стивън Eнгъл, Bloomberg: И тъй като китайските собственици на суперяхти са много по–млади от тези на Запад, са били необходими промени в дизайна, които да съответстват както на възрастовите, така и на културните различия.
Алесандро Тирели, директор продажби, Ferretti: Яхтата се използва най-вече ежедневно, така че не прекарват часове в готвене. Затова преместихме кухнята долу и така салонът е много по-дълъг и просторен. Уголемихме диваните, за да дадем на клиентите възможност да посрещат много хора.
Стивън Eнгъл, Bloomberg: Тъй като повечето китайски клиенти не се интересуват от пътешествия, някои от каютите са по-малки от обикновените яхти Ferretti. Например, това е каюта за гости с двойно легло – не е зле. А това е основната каюта, вероятно голяма колкото среден апартамент в Хонконг, и все пак по-малка от повечето суперяхти, защото искат повече място за забавления.